مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران خبرداد

تزریق ٨٣٠ میلیون مترمکعب گاز از مخزن سراجه به خطوط سراسری

خبرگزاری پانا: ٨٣٠ میلیون مترمکعب گاز ذخیره شده در مخزن سراجه قم طی ١٢٤ روز گذشته برداشت و به خطوط سراسری ارسال شده است.

کد مطلب: ۳۳۰۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی وزارت نفت مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران در بازدید از تاسیسات ذخیره سازی سراجه، گفت: با وجود پتانسیلی که در بخشهای عملیاتی و تعمیرات و سایر بخشهای پشتیبانی منطقه سه عملیات انتقال گاز وجود دارد، سال آینده را بهتر و با امنیت خاطر بیشتری سپری می کنیم.

محمدعلی امام افزود: با توجه به این که عملیات پالایشگاهی نیازمند دانش فرآیند و آشنایی به رفتار گاز در شرایط استاتیک بوده، توجه به آموزش بخصوص در زمینه های بهره برداری - فرآیند و مخازن ضرورت حیاتی است.

وی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد تاسیسات تقویت فشار گاز سراجه تاکید کرد: بهتر است در جذب نفرات آموزشی در این زمینه ها؛ بویژه نیروهای بومی و محلی توجه ویژه ای صورت گیرد.

به گفته وی، تمام موانع، مشکلات و چالشها به دست پرتوان پرسنل منطقه رفع خواهد شد و این پرسنل با رعایت دقت و بصورت هوشمندانه می توانند در پیشبرد و ارائه راهکارهای جدید نقش آفرین باشند.

در ادامه این بازید، مدیر منطقه سه عملیات انتقال گاز به ارائه گزارش در خصوص انجام فعالیتهای صورت گرفته در زمینه تعمیرات، بازرسی فنی و بهره برداری پرداخته و آمادگی این منطقه را برای آغاز عملیات تزریق به چاهها بر اساس نیاز دیسپچینگ تا سقف ١٠میلیون مترمکعب اعلام کرد.

هوشنگ مهردادفر، اساسی ترین معضل را در خصوص بهره برداری از تاسیسات تزریق و برداشت، اطلاع رسانی نکردن کافی در خصوص رفتار چاهها که در حوزه مناطق نفت مرکزی است عنوان کرد و افزود: این منطقه با تعامل هرچه بیشتر با مجموعه بالادست نسبت به فراهم کردن خوراک پالایشگاه مطابق با شرایط طراحی می تواند نسبت به انجام تعمیرات پیش بینی شده در سال ٩٤ فائق آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار