معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی:

نمایشگاه فن آوری های پیشرفته و نوین در اراک دایر می شود

خبرگزاری پانا: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی گفت: نمایشگاه فن آوری های پیشرفته و نوین در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی غرب کشور در اراک دایر می شود.

کد مطلب: ۲۵۹۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حسن صفری در جلسه شورای سیاست گذاری نمایشگاه فن آوری های پیشرفته و نوین استان مرکزی، افزود: این نمایشگاه با هدف بسترسازی برای تکمیل چرخه علم تا فن آوری، فن آوری تا تجاری سازی و شناسایی توانمندی های علمی و پژوهشی و فن آوری استان مرکزی برپا می شود.

وی ادامه داد: وجود 2500 واحد صنعتی در استان مرکزی، فعالیت 50 درصد از نیروهای کار استان مرکزی در بخش صنعت و استقرار 60 واحد دانشگاهی با هزاران دانشجو در استان مرکزی، زمینه برپایی این نمایشگاه را فراهم کرده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی اظهار داشت: ساختار این نمایشگاه از دو کمیته مجزا شامل کمیته اجرایی برای پذیرایی و اسکان و کمیته کارهای جانبی و فنی برای مسائل فنی و علمی تشکیل شده است که امکان افزایش این کمیته ها نیز وجود دارد.

صفری تصریح کرد: در برپایی این نمایشگاه شورای ارتباط با صنعت پیش بینی و اهداف آن نیز تعیین و بانک پژوهشگران و هم اندیشان نیز طراحی شده است.

وی بیان کرد: تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و نام گذاری امسال با عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» از سوی ایشان، توجه به تحقق چشم انداز بیست ساله کشور در منطقه و جهان، فراهم ساختن زمینه مناسب برای حمایت هرچه بیشتر از شرکت های دانش بنیان، ایجاد شبکه ارتباطات تجاری میان واحد های تولیدی و شرکت های دانش بنیان و توجه به جایگاه ارزشمند دانش و توان دانشمندان استان مرکزی، از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی تأکید کرد: توسعه فن آوری های پیشرفته و نوین نقش مؤثری در ایجاد اشتغال و پیشرفت علمی استان مرکزی دارد.

صفری ابراز داشت: توسعه فن آوری های پیشرفته و نوین، زمینه ساز عملی شدن هرچه بیشتر منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی است که موجب شناسایی طرح های تحقیقاتی در حوزه های کشاورزی، صنعت، زیست فن آوری و پزشکی می شود.

وی در پایان اضافه کرد: باید به گونه ای عمل شود که ضمن بهره مندی از ظرفیت های علمی و فن آوری های پیشرفته و نوین، شرایط را برای آموزش و انتقال یافته های جدید علمی قشر دانشگاهی و صاحبان ایده های نو در جامعه فراهم آوریم.

تشکیل کمیته های سرمایه گذاری، علمی و فن آوری هر 2 هفته یک بار و ارائه گزارش به دبیرخانه نمایشگاه، ایجاد لینک نمایشگاه در پورتال دستگاه های اجرایی استان و گزارش عملکرد نمایشگاه پژوهش محور که مهر ماه امسال در دانشگاه اراک برگزار خواهد شد، از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار