ایجاد 8 هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی

خبرگزاری پانا: معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از ایجاد هشت هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی با تبدیل 16 هزار مگاوات نیروگاه گازی کشور به سیکل ترکیبی خبر داد.

کد مطلب: ۲۱۲۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، هوشنگ فلاحتیان گفت: براساس مفاد بودجه سال 92 و بند متناظر آن در سال 93، می‌توانیم تا سقف 24 هزار میلیارد تومان از طریق قراردادهای BOT و بیع متقابل با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی قرارداد بسته و بخش بخار نیروگاه‌های گازی را تکمیل و نیروگاه‌های تجدیدپذیر احداث کنیم.
وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در طول فعالیت دولت یازدهم 16 هزار مگاوات نیروگاه گازی دولتی و غیردولتی به سیکل ترکیبی تبدیل شده و 8000 مگاوات ظرفیت جدید بدون استفاده از سوخت ایجاد می‌شود.
وی ادامه داد: برای ایجاد این 8000 مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی، به سرمایه‌گذاری 7.5 میلیارد یورویی نیاز است که با استفاده از ظرفیت‌های قانون بودجه محقق می‌شود.
فلاحتیان تصریح کرد: با تبدیل نیروگاه‌های گازی کشور به سیکل ترکیبی، بازده این نیروگاه‌ها از 31 درصد به 48 درصد افزایش می‌یابد که تاثیر قابل‌توجهی در صرفه‌جویی مصرف سوخت خواهد داشت.
وی با بیان اینکه هزینه تبدیل هر واحد نیروگاه 320 مگاواتی گازی و تبدیل آن به نیروگاه 490 مگاواتی سیکل ترکیبی، معادل 9 ماه گازوییل مصرفی آن نیروگاه است، خاطرنشان کرد: اگر دولت پول معادل 9 ماه سوخت آن نیروگاه را به بخش خصوصی دهد، بخش خصوصی به‌راحتی می‌تواند تجهیزات تبدیل نیروگاه به سیکل ترکیبی را تهیه و نصب کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار