یک متخصص تغذیه مطرح کرد؛

بخش‌ مهمی از تغذیه دانش‌آموزان به عادت بازمی‌گردد

تغذیه درست رعایت نشود، دانش‌آموز دچار سوتغذیه و چاقی کاذب می‌شود

تهران (پانا) - یک متخصص تغذیه گفت بخش‌ مهمی از تغذیه دانش‌آموزان به عادت برمی‌گردد که این عادت از کودکی و توسط والدین شکل می‌گیرد. اگر این موارد رعایت نشود کودکان و نوجوانان دچار سوتغذیه و چاقی کاذب می‌شوند؛ زیرا چاقی یکی از علت‌های سوتغذیه است.

کد مطلب: ۱۵۰۵۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
بخش‌ مهمی از تغذیه دانش‌آموزان به عادت بازمی‌گردد

محمدعلی باقری، متخصص تغذیه درخصوص اضافه‌وزن در کودکان اظهار کرد: «اضافه‌وزن در کودکان از معضلاتی است که اکنون در جامعه‌ ما رواج یافته است. کم‌تحرکی یکی از مهم‌ترین عواملی است که سبب این معضل در دانش‌آموزان شده است.»

وی گفت: «بیشتر بچه‌ها فعالیت‌های بدنی بسیار کمی دارند و بیشتر وقت خود را با گذراندن در فضای مجازی، موبایل و بازی‌های رایانه‌ای می‌گذرانند و تحرک آن‌ها چه در مدرسه و چه در خانه بسیار کاهش یافته است. در گذشته دانش‌آموزان از مدرسه تا خانه را پیاده‌روی می‌کردند اما اکنون اکثریت خانواده‌ها فرزندان خود را با سرویس به مدرسه می‌فرستند.»

 باقری افزود: «همچنین تغذیه عامل مهمی است که می‌تواند در روند این اضافه‌وزن موثر باشد. استفاده از میان‌وعده‌های کاذب مثل چیپس، پفک و انواع شکلات‌ها و .. بسیار آسیب‌زننده است. والدین باید سعی کنند میان‌وعده‌های سالم مثل میوه و خشکبار را در رژیم غذایی فرزند خود جایگزین این خوراکی‌های کاذب کنند.»

این متخصص گفت: «در گذشته والدین فرزندان را به تغذیه مناسب عادت می‌دادند و اکثر بچه‌ها در مدرسه انواع مغزها و خشکبارها مثل گردو، پسته، کشمش، بادام و نخودچی را مصرف می‌کردند. بخش‌ مهمی از تغذیه افراد به عادت برمی‌گردد که این عادت از کودکی و توسط والدین شکل می‌گیرد. اگر این موارد رعایت نشود کودکان و نوجوانان دچار سوتغذیه و چاقی کاذب می‌شوند؛ زیرا چاقی یکی از علت‌های سوتغذیه است.»

وی گفت: «در گذشته در مدارس لبنیاتی مثل شیر و خوراکی‌هایی با ارزش غذایی بالا داده می‌شد که بسیار مفید بود و حال نیز نیاز است این موارد در سبد غذایی دانش‌آموزان قرار گیرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار