اعزام ۱۲۰۰ داوطلب از خانه‌های هلال به ماموریت اربعین از سوی هلال احمر

تهران (پانا) - رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از اعزام ۱۲۰۰ فعال اجتماعی و داوطلب خانه‌های هلال از محلات کمتر برخوردار کشور به عتبات عالیات در قالب «کاروان رهسپاران عصر ظهور» و به مناسبت اربعین حسینی خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۹۲۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد
اعزام ۱۲۰۰ داوطلب از خانه‌های هلال به ماموریت اربعین از سوی هلال احمر

وحید سلیمی گفت: باتوجه به فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، بالغ بر ۱۲۰۰ نفر از  فعالان اجتماعی و داوطلبان خانه‌های هلال از محلات کمتر برخوردار و آسیب‌خیز کشور که در طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور ۲۰۲۰ محله با جمعیت هلال احمر همکاری دارند، برای سومین سال متوالی در قالب «کاروان رهسپاران عصر ظهور» و در دو گروه خواهران و برادران در گروه سنی زیر ۵۰ سال از شنبه ۱۳ مرداد ماه جاری به عتبات عالیات اعزام شدند.

سلیمی افزود: شناسایی و ثبت نام  این افراد برای حضور در کاروان رهسپاران عصر ظهور بر اساس میزان فعالیت‌های ثبت شده در سامانه محلات ۲۰۲۰ صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: گروه خواهران مشتمل بر ۱۳ کاروان و بالغ بر ۵۹۰ نفر شنبه شب و گروه برادران نیز به همین تعداد شامگاه دوشنبه از مرز مهران توسط همکاران سازمان داوطلبان و جمعیت هلال احمر استان ایلام پذیرش و پس از طی تشریفات قانونی، برای اسکان و اقامت دو روزه راهی نجف اشرف شدند.

وی زیارت حرم مطهر امیر المومنین (ع)، شرکت در مراسم‌های فرهنگی همراه با سخنرانی، مدیحه و مرثیه سرایی، روضه خوانی و عزاداری و شرکت در حلقه‌ها و نشست‌های معرفتی، آشنایی با احکام شرعی، آشنایی با فضایل امام علی(ع) و سایر شخصیت‌های بزرگ مدفون در نجف و... را از مهم‌ترین برنامه‌های کاروان رهسپاران عصر ظهور در این شهر مقدس برشمرد.

رئیس سازمان داوطلبان از حضور و سخنرانی علی آقامحمدی، مشاور مقام معظم رهبری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و جانشین وزیر کشور در طرح محرومیت زدایی اجتماعی محلات کمتر برخوردار در جمع اعضای کاروان رهسپاران عصر ظهور و تجمع آنها در شهر نجف اشرف خبر داد و گفت: علاوه بر داوطلبان خانه‌های هلال، فعالان و خواهران عضو خانه‌های امداد، احسان و بهزیست نیز با همت کمیته امداد امام خمینی(ره)، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و سازمان بهزیستی و با حمایت و نظارت ستاد مرکزی طرح ۲۰۲۰ نیز در همین بازه زمانی در نجف اشرف حضور دارند.

سلیمی گفت: این گروه پس از زیارت حرم‌های مطهر امام حسین(ع ) و حضرت عباس(ع) در کربلای معلی و اقامت دو روزه در این شهر مقدس، به کشور عزیزمان ایران بازخواهند گشت.

رئیس سازمان داوطلبان با اشاره به اقدامات این سازمان برای تسهیل اقامت و سفر داوطلبان به عتبات عالیات، ادامه داد: علاوه بر محتوای فرهنگی و معرفتی، تمامی تمهیدات لازم بهداشتی و درمانی و تغذیه مناسب برای این کاروان ها از سوی سازمان داوطلبان اندیشیده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار