رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی در گفت‌وگو با پانا:

رویکرد طرح‌های تربیتی سازمان بسیج دانش‌آموزی برای ارتباط مدرسه، مسجد و خانواده است

تهران (پانا) - رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی گفت طرح‌های تربیتی این سازمان از جمله طرح شهیدمهرداد عزیزاللهی، شهیدفهمیده و شهیدبهنام محمدی در سه مقطع تحصیلی در حال اجراست و این‌ها برای ارتباط بین مسجد، مدرسه و خانواده است.

کد مطلب: ۱۵۱۸۸۴۴
لینک کوتاه کپی شد
رویکرد طرح‌های تربیتی سازمان بسیج دانش‌آموزی برای ارتباط مدرسه، مسجد و خانواده است

سردار مجتبی باستان رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی در گفت‌وگو با پانا درباره اقدامات صورت گرفته درخصوص مساله مهدویت و امام‌شناسی در مدارس، گفت: «بحث مهدویت و نهضت انتظار یکی از خواسته‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. اقامه نماز هم در سند بنیادین آموزش و پرورش جزو مطالبات است. سند تحول بنیادین برای ما تکلیف‌آفرین است.»

اجرای طرح‌های تربیتی در مدارس با همکاری بسیج دانش‌آموزی

وی افزود: «آموزش پرورش با هماهنگی معاونت پرورشی، چندین فعالیت را در بحث نهضت انتظار و مهدویت و اقامه نماز انجام داده است. دستورالعملی به نام تقویت نماز، برگزاری نماز جماعت در مدارس برای تمام مسئولان داریم. یعنی در سطح استان و در سطح نواحی مناطق است.»

باستان ادامه داد: «طرح‌های تربیتی، طرح شهیدمهرداد عزیزاللهی، شهیدفهمیده و شهیدبهنام محمدی در ۳ مقطع تحصیلی در حال اجراست و این‌ها برای ارتباط بین مسجد، مدرسه و خانواده است. رویکرد اصلی طرح‌های تربیتی ما، ارتباط بین سه رکن تربیتی مدرسه، خانواده و مسجد است.»

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی با بیان اینکه مسئول برگزاری نمازهای جماعت در مدارس؛ بسیج دانش‌آموزی است، بیان کرد: «پیوند بین مسجد و مدرسه شامل برنامه‌هایی است که با حضور مربی، قسمت عمده‌ای از این برنامه در مسجد برگزار می‌شود و تشکل بسیج دانش‌آموزی موظف است که در حوزه نماز کمک خودش را انجام دهد که با کمک مدارس این طرح را اجرا کردیم و حال چقدر موفق بوده‌ایم و چقدر موفق نبوده‌ایم؛ هنوز ارزیابی جامعی از این فضا نداریم ولی به زعم خودم حدودا ۵۰ درصد به بالا موثر بوده است.»

وی به دوره یاوران ولایت فرماندهان واحد دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: «در مورد مهدویت و فرهنگ انتظار، یک دوره آموزشی داریم به نام یاوران ولایت فرمانده واحد که در پایه‌های دهم، افراد را شناسایی می‌کنیم و در پایه یازدهم این افراد فرمانده می‌شوند. قسمت عمده‌ای از برنامه‌های آموزشی ۵ روزه‌ این دوره، ناظر به بحث‌های اعتقادی و معرفتی است و حتماً یکی از کلاس‌های این دوره، در مورد نهضت انتظار و مهدویت است.»

نیاز است که بیشتر به فرهنگ انتظار و مهدویت بپردازیم

باستان همچنین افزود: «امروزه در فضای آموزش و پرورش، تولیدات چندرسانه‌ای سهم زیادی در تعمیق مباحث آموزشی دارد. بسیاری از تولیدات در فضای مجازی، ناظر به کلیدواژه انتظار و مهدویت است و این بسیار مهم است که آیا مباحث ما در این مسیر، به قدر کافی بوده است یا نه؛ که من همین الان نظرم این است که کافی‌ نبوده است و نیاز است که بیشتر به آن بپردازیم.»

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی با بیان اینکه فرهنگ انتظار و مهدویت، جزو خواسته‌های سند تحول است، گفت: «اگر اشتباه نکنم در قسمت راهبردها، به فرهنگ انتظار و مهدویت اشاره شده است. این مجموعه برنامه‌هایی که آموزش و پرورش دارد و حتی در طرح‌های تربیتی خود، به قدر کافی به فرهنگ انتظار و مهدویت اشاره نداریم و تلاش خود را می‌کنیم تا به توجه مطلوب به این مساله برسیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار