مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور خبر داد؛

اشتغال 17 هزار زندانی در کارخانجات بیرون از زندان

تهران (پانا) - مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور از اشتغال 17 هزار زندانی در کارخانجات بیرون از زندان خبر داد و گفت سال گذشته پیش‌بینی شد تا وامی در اختیار کارآفرینانی که قصد ایجاد اشتغال برای زندانیان دارند، قرار گیرد. هرچقدر زمینه اشتغال توسط کارآفرینان فراهم شود، امکانات و تسهیلات بیشتری به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

کد مطلب: ۱۴۸۲۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد
اشتغال 17 هزار زندانی در کارخانجات بیرون از زندان

ناصر جعفر قلی در نشست خبری خود که صبح امروز برگزار شد، گفت: هدف اساسی بنیاد تعاون سازمان زندان‌ها این است که برای زندانیان واجد شرایط، اشتغال پایدار ایجاد کند، به نحوی که آن‌ها به صورت ارادی به کار بپردازند و اگر این روند ادامه یابد، تکرار جرم کم خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور در ادامه با بیان اینکه از دیگر اهداف این بنیاد پرداخت حقوق و دستمزد مناسب است، اظهار کرد:  دستمزدی که می‌دهیم باید با قانون کار برابری کند و در عین حال سود مناسبی نیز ببریم تا اشتغال را با سرمایه‌گذاری مجدد پیگیری کنیم.

وی در پاسخ به سوال پانا در خصوص اینکه زندانیان زن بیشتر چه کارهایی را برعهده دارند، بیان کرد: زنان قادر به انجام کارهای سنگین نیستند و بیشتر بانوان در قالب فعالیت‌های تولید پوشاک ‌‌و خیاطی به فعالیت می‌پردازند.

جعفرقلی ادامه داد: خانم‌ها در کارخانه‌هایی که عمدتا دارای پرسنل خانم هستند و‌ طرف قرارداد ما هستند، با توجه به محل اسکان اعزام‌ می‌شوند. البته باید توجه داشت که کل زندانیان خانم کمتر از یک درصد زندانیان کل کشور هستند.

وی در پاسخ به سوال دیگر پانا درخصوص تامین بودجه بنیاد تعاون سازمان زندان‌ها گفت: درخصوص تامین بودجه باید بگوییم که بنیاد بودجه دولتی ندارد و‌ تمام بودجه و هزینه‌ها از طریق کار زندانیان است. البته ما حق نداریم از سود فروشگاه‌ها برای سرمایه‌گذاری استفاده کنیم، بلکه باید به سمت افزایش سودآوری حرکت کنیم.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور در ادامه به بحث اشتغال نشسته پرداخت و تصریح کرد:  در این نوع از کار اگر شخص صلاحیت خروج از محوطه زندان را برای کار نداشته باشد، در همان ندامتگاه مشغول به اشتغال خواهد شد و مواد اولیه در اختیار او قرار می‌گیرد.

جعفرقلی با بیان اینکه اکنون بیش از ۱۷هزار نفر در کارخانجات بیرون از زندان مشغول به فعالیت هستند، یادآور شد: سال گذشته پیش‌بینی شد تا وامی در اختیار کارآفرینانی که قصد ایجاد اشتغال برای زندانیان دارند، قرار گیرد. هرچقدر زمینه اشتغال توسط کارآفرینان فراهم شود، امکانات و تسهیلات بیشتری به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص تولید پابند‌های الکترونیکی، بیان کرد: این موضوع کماکان ادامه دارد، اما با توجه به درخواست قوه قضاییه تولیدآن‌ها کمتر شده که دلایل مشخصی نیز در این خصوص وجود دارد که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها پر بودن انبارها از پابندهای الکترونیکی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار