استاد دانشگاه تهران در گفتوگو با پانا مطرح کرد؛
تقویت روحیه پرسشگری دانشآموزان با حضور اساتید دانشگاهی در مدارس
تهران (پانا) - عضو هیات علمی دانشگاه تهران بر حضور اساتید دانشگاه در مدارس بهمنظور ترویج روحیه پرسشگری و فرهنگ پژوهش در میان دانشآموزان تاکید کرد.
محمدرضا نقوی در گفتوگو با پانا با اشاره به اهمیت ایجاد انگیزه و روحیه پرسشگری در میان دانشآموزان اظهار کرد: «اهمیت پژوهش و تحقیق علمی در مدارس بر کسی پوشیده نیست و از آنجا که دانشآموزان آیندهسازان کشور هستند، باید انگیزه تحقیق و پژوهش در میان آنها ترویج داده شود و این بر عهده اساتید حوزه علم و فناوری و همچنین آموزگاران است که به فراخور موضوع، مساله تحقیق را در میان دانشآموزان فراگیر کنند. از این رو حضور اساتید در مدارس میتواند عاملی برای ترویج فرهنگ پرسشگری دانشآموزان باشد.»
این استاد دانشگاه تهران تاکید کرد: «با ایجاد انگیزه و ترغیب دانشآموزان به فعالیتهای پژوهشی، میتوان دانشآموزان علاقمند به مسایل علمی و پژوهشی را در مدارس شناسایی کرد تا آنها مسیر آینده خود را در علم و فناوری پیدا کنند.»
فعالیت کمیته اخلاق در پژوهش
وی در ادامه همچنین درباره فعالیت کمیته اخلاق در پژوهش بهمنظور حفظ حقوق پژوهشگران گفت: «در این راستا دفتر مالکیت فکری در دانشگاه فعالیت میکند و آثار دانشجویان و اساتید دانشگاه در سطح ملی و بینالمللی ثبت میشود و چنانچه دانشجو یا استادی اگر تحقیق یا دستاوردی دارد که نیازمند ثبت است، میتواند به دفتر مالکیت فکری مراجعه کند.»
به گفته نقوی، به دلیل اهمیت مالکیت فکری پیشنهاد شد تا در درس روش تحقیق، مالکیت فکری و حفظ آثار تحقیقاتی و مقالات به دانشجویان آموزش داده شود.
ارسال دیدگاه