
پانا آموزش و پرورش
در گفتوگو با پانا مطرح شد؛
ضرورت اختصاص بودجه علم و فناوری در حوزه دانشآموزی
ضرورت اختصاص بودجه علم و فناوری در حوزه دانشآموزی
باید آموزش علم و فناوری در حوزه دانشآموزی جدی گرفته شود

تهران (پانا) - عضو انجمن علمی پارکهای علم و فناوری بر ضرورت اختصاص بودجه علم و فناوری در حوزه دانشآموزی کشور تاکید کرد و گفت باید آموزش علم و فناوری در حوزه دانشآموزی جدی گرفته شود.
علی معمارزادگان درباره اهمیت حوزه علم و فناوری در بخش دانشآموزی به پانا گفت: «جایگاه علم و فناوری در پیشرفت کشور آنقدر دارای ارزش و اهمیت است که باید در دوران تحصیل دانشآموزان در دستور کار معلمان، مدیران مدارس و مسئولان نظام تعلیم و تربیت قرار بگیرد. در این زمینه توجه به فرهنگ پژوهش محوری در بین دانشآموزان که آیندهسازان کشور هستند، باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.»
وی ادامه داد: «توجه به علم و فناوری در بخش دانشآموزی باعث میشود، پژوهش محوری در مدارس تقویت شود و دانشآموزان مهارتهای تفکر و واکاوی و تبیین مسائل را برای دستیابی به فرضیات بیاموزند. لذا به نظر میرسد با توجه به اهمیت علم و فناوری در بخش دانشآموزی، این حوزه به توجه بیشتری نیاز دارد و هنوز با اهدافی که وجود دارد فاصله زیاد است.»
این عضو انجمن علمی پارکهای علم و فناوری با بیان اینکه حاکم شدن فضای پرسشگری و جستجوگری در مدارس از جمله مواردی است که باید به آن توجه شود، تاکید کرد: «پژوهش محوری و توجه به علم و فناوری در دنیای امروز باید در بین دانشآموزان و حتی معلمان نهادینه شود و معتقدم تحقق این موضوع نیازمند تخصیص اعتبارات لازم در مدارس و مراکز آموزشی است.»
وی درباره بودجه علم و فناوری نیز گفت: «متاسفانه یکی از چالشهایی که در کشور با آن مواجه هستیم، کمبود اعتبارات در حوزه علم و فناوری و پژوهش است. اما اگر بخواهیم علم و فناوری در حوزههای مختلف از دوران تحصیل دانشآموزان توسعه و گسترش یابد، میبایست بودجهای جداگانه برای توسعه علم و فناوری در بخش دانشآموزی اختصاص یابد که البته در این بخش پیشنهادهای لازم به متولیان آموزش داده شده است و امیدواریم اتفاقات خوبی بیفتد.»
معمارزادگان خاطرنشان کرد: «با توسعه دسترسی دانشآموزان به علم و فناوری، ظرفیت بزرگی وجود دارد که میتواند سطح علمی کشور را ارتقا دهد و شاهدیم که این تحولات در قالب برگزاری جشنواره جابربن حیان در زمینه دانشآموزی نمود پیدا کرده است و برخی دستاوردهایی که در ایران حاصل میشود، قابلیت ارائه به دیگر نقاط جهان را داراست و لازم است اعتبارات این بخش تقویت شود.»
-
تقویت روحیه پرسشگری دانشآموزان با حضور اساتید دانشگاهی در مدارس
-
ایام تحصیل زمان مناسبی برای یادگیری مسئولیتپذیری اجتماعی دانشآموزان است
-
شرکتهای دانشبنیان از فعالیتهای پژوهشی دانشآموزان حمایت کنند
-
تحصیل دانشآموزان؛ از هدایت تا موفقیت
-
راههای افزایش «امید به آینده» در دانشآموزان
-
پیمایش دانشآموزان در حوزههای مختلف با اجرای طرح «شهاب»
- 1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- 2- نظرات حاوی مطالب توهینآمیز یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمیشود.
- 3- نظرات پس از تایید منتشر میشود.