مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد و تجاری وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا خبر داد:

بازنگری آیین‌نامه اجرایی قانون شوراهای آموزش‌وپرورش/ آیین‌نامه جدید به‌زودی به هیات وزیران می‌رود

مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد و تجاری وزارت آموزش و پرورش از بازنگری آیین‌نامه اجرایی قانون شوراهای آموزش و پرورش و ارسال آن به هیات وزیران جهت تصویب و ابلاغ خبر داد:

کد مطلب: ۱۴۶۲۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد
بازنگری آیین‌نامه اجرایی قانون شوراهای آموزش‌وپرورش/ آیین‌نامه جدید به‌زودی به هیات وزیران می‌رود

رئیس و مدیران کل سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش به‌منظور کاشت نهال و بازدید از یکی از مدارس تراز سند تحول «مدرسه شهیدعبدالی» در این مدرسه حضور یافتند. مدیران این دبیرستان در نشست با مدیران سازمان مدارس غیردولتی گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در این مدرسه ارائه و اعلام کردند پژوهش در اولویت برنامه‌های این مدرسه قرار دارد و برنامه‌نویسی به عنوان پیش زمینه ورود به هوش مصنوعی به عنوان یک درس اصلی نه فوق برنامه در حال اجراست. آن‌ها تاکید کرد ویژگی خاص این مدرسه ‌این است که در کنار دانش‌‌آموزان توانمند، دانش‌‌آموزان ضعیف را هم جذب می‌کند.  

مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد و تجاری وزارت آموزش و پرورش در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار پانا اظهار کرد: «در راستای اصلاح مواد قانون شوراهای آموزش و پرورش ما شاهد فرآیند پیچیده‌ای بودیم که طی تعامل با وزیر آموزش و پرورش و با دستور ایشان، آیین‌نامه اجرایی قانون شوراها را مورد بازنگری قرار دادیم. در کارگروهی که متشکل از همکاران سازمان مدارس غیردولتی و سازمان نوسازی و همکاران‌مان در اداره کل حقوقی وزارت‌خانه تشکیل شده بود، این آیین‌نامه را بازنگری کردیم و البته نظرات همکاران‌ما در وزارت کشور را هم دریافت کردیم.»

هادی عابدی ادامه داد: «با همراهی و همکاری همکاران سازمان اداری و استخدامی کشور، این آیین‌نامه اصلاح شد و در حال ارسال به هیات وزیران برای تصویب شدن است. انشالله با حمایت‌هایی که وزیر آموزش و پرورش انجام دادند، احتمالا در اولین جلسه هیات وزیران در سال آینده، در دستور کار قرار خواهد گرفت.»

وی افزود: «بعضی از قوانین ما به خاطر گذشت زمان و در واقع گذشت 30 سال از تصویب قانون بی‌اثر شده بود یا اینکه قوانین بالادستی ابلاغ شده بود که در حوزه‌هایی با این قانون متعارض ‌بود. ما این‌ها را شناسایی کردیم و اصلاحاتی که به اجرایی‌شدن قانون ‌کمک می‌کرد را اضافه کردیم تا بتوانیم بهتر و محکم‌تر قانون را اجرا کنیم.»

عابدی در پایان تاکید کرد: «مخصوصا در حوزه مالی قانون و قوانین مربوط به شهرداری‌ها، ما بازنگری جدی انجام دهیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار