مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد و تجاری وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

بازگشت 22 هزار بازمانده از تحصیل در مناطق آزاد از ابتدای دولت سیزدهم

تهران (پانا) - مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد و تجاری وزارت آموزش و پرورش گفت 32 هزار بازمانده از تحصیل در ابتدای تحویل دولت سیزدهم در مناطق آزاد و تجاری وجود داشت که هم‌اکنون با کاهش 60 درصدی به 10 هزار نفر رسیده است.

کد مطلب: ۱۴۳۹۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد
بازگشت 22 هزار بازمانده از تحصیل در مناطق آزاد از ابتدای دولت سیزدهم

هادی عابدی در نشست خبری رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش که به مناسبت گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: این سازمان از 2 بخش تشکیل شده که بخش اول، مدارس و مراکز غیردولتی و بخش دوم، مشارکت‌های مردمی، شورای آموزش و پرورش و مدارس مشارکتی به‌خصوص هیات‌امنایی است که شوراهای آموزش و پرورش در ذیل این بخش، بستر اصلی مشارکت مردمی را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به وجود 7 منطقه آزاد تجاری در سطح کشور خاطرنشان کرد: این مناطق در مجموع دارای 11 منطقه آموزشی هستند و هم‌اکنون 230 هزار دانش‌آموز در مدارس 7 منطقه آزاد تجاری کشور تحصیل می‌کنند.

عابدی با اشاره به وجود 32 هزار بازمانده از تحصیل در مناطق آزاد و تجاری در ابتدای تحویل دولت سیزدهم، افزود: بازماندگان از تحصیل مدارس در مناطق آزاد و تجاری با کاهش 60 درصدی طی 2 سال گذشته، هم‌اکنون به ۱۰ هزار بازمانده رسیده که ۲ منطقه چابهار و اروند به خاطر شرایط فرهنگی و اجتماعی، بیشترین بازمانده از تحصیل را دارند.

وی تصریح کرد: امروز بازماندگان از تحصیل در مناطق آزاد و تجاری به 10 هزار نفر رسیده که در ادامه باید کاهش یافته و به صفر برسد تا هیچ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در کشور نداشته باشیم.

مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد و تجاری وزارت آموزش و پرورش گفت: از 24 تا 30 دی به عنوان هفته گرامیداشت شوراهای آموزش و پرورش نامگذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار