صبح امروز در مجتمع‌ آموزشی شهید‌مهدوی صورت گرفت؛

«پیام بیداری»؛ قلب‌هایی که برای کودکان غزه می‌تپد

از فریاد توقف جنگ غزه تا مشت‌های گره‌کرده دانش‌آموزان ایرانی و خارجی برای محاکمه عاملان شهادت «عمو قاسم»

تهران (پانا) - آیین همدلی دانش‌‌آموزان ایرانی با کودکان غزه با موضوع «پیام بیداری» و گرامیداشت هفته مقاومت صبح امروز در مجتمع آموزشی ‌شهیدمهدوی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۳۷۳۱۹
لینک کوتاه کپی شد
«پیام بیداری»؛ قلب‌هایی که برای کودکان غزه می‌تپد

امروز دانش‌آموزان ایرانی و خارجی در مجتمع آموزشی شهیدمهدوی گرد هم آمدند تا ندای مظلومیت مردم فلسطین به‌ویژه کودکانی که یا شهید شدند و یا پدر و مادر و نزدیکان خود را بر اثر حملات وحشیانه رژیم اشغالگر اسرائیل از دست دادند، ‌فریاد بزنند. کودکانی که دیگر مدرسه و کلاس درسی برای شادی و دور هم بودن ندارند.

دانش‌آموزان ایرانی در این مجموعه آموزشی، با نقاشی‌ها و دلنوشته‌های خود فریاد همدردی و حمایت سر دادند. در این آیین، دانش‌‌آموزان با دلنوشته‌ها و نقاشی‌های خود، هفته مقاومت و یاد و خاطره سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی را هم گرامی داشتند. در حاشیه این مراسم، نمایشگاه نقاشی‌های دانش‌آموزان به یاد مظلومیت کودکان غزه، فداکاری‌های سرداران رشید اسلام برپا شده بود.

گروه سرود دانش‌آموزی مجتمع آموزشی شهیدمهدوی‌ سرود نسل آرمانی را اجرا کردند و با امضای طومارهایی خواستار محاکمه عاملان شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی شدند. آن‌ها همچنین با اعلام اینکه «قلب ما کودکان ایرانی برای کودکان غزه می‌تپد» آرزوی «مقاومت، صلح و امید» را از قلب تهران تا غزه فریاد زدند.

دانش‌آموزان کتاب «عمو قاسم» را در دست داشتند و با علاقه آن را مطالعه می‌کردند. کتاب فداکاری‌های فرزند دلیر ایران که برای آسایش و امنیت کودکان این مرز و بوم و حتی کودکان کشورهای همسایه، راهی جبهه‌های جنگ شد. در این مراسم دانش‌‌آموزان و معلمان دلنوشته‌های خود را به زبان فارسی و انگلیسی قرائت کردند و صدای مظلومیت کودکان و مردم غزه را فریاد زدند و خواستار توقف جنگ شدند.

باید حاج قاسم‌ها تربیت کنیم

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی نیز در این آیین، با بیان اینکه این هفته مشمول چند رویداد و‌ مناسبت خیلی مهم است، اظهار کرد: روز ۹ دی روز بصیرت و روز بیعت ملت و امت با امام است. در چند سال پیش برخی از کسانی که دشمن، آن‌ها را فریب داده بود به مقدسات ما توهین کردند و می‌خواستند به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کنند اما مردم پای کار آمدند و ورود کرده و ‌با آگاهی با نظام همراهی کردند و از آن‌ها اعلام انزجار کردند. فردا هم در آستانه سالروز شهادت مرد بزرگ اسلام، سردار شهید‌سلیمانی که سال‌های سال در جبهه‌های مقاومت فداکاری کردند، هستیم. یاد و خاطره این سردار سرافراز را گرامی می‌داریم و عهد می‌بندیم برای نظام جمهوری اسلامی مسیر تربیت را به‌گونه‌ای پیش ببریم که حاج قاسم‌ها برای کشورمان تربیت کنیم.

دانش‌آموزان به عنوان سفیران فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید نقش‌آفرینی کنند

احمد محمودزاده ادامه داد: باید اخلاق و رفتار ما در هر جایگاهی که هستیم به مانند حاج قاسم شود. رهبر معظم انقلاب از این سردار بزرگ به عنوان مکتب یاد می‌کنند، مکتب حاج قاسم. در سند تحول بنادین آموزش و پرورش ویژگی‌هایی چون دانش‌آموز بصیر، شجاع، دارای اخلاق اسلامی، کارآفرین برای دانش‌آموزان ذکر شده است و امروز خوشبختانه در سراسر کشور ‌این مسیر ‌برای شما دانش‌آموزان فراهم شده است و شما باید تعهد داشته باشید مانند حاج قاسم این مسیر توسط شما شکل بپذیرد.

وی اضافه کرد: ‌سال‌های سال است که کلاس‌های درس کودکان غزه تعطیل شده است، برخی از آن‌ها شهید شدند و کلاس‌شان برای همیشه تعطیل شد. امروز اینجا جمع شده‌ایم تا از این رژیم کودک‌کش اعلام انزجار کنیم و هم اعلام همدردی کنیم با کودکانی که پدران و مادران خود را از دست داده‌اند. دانش‌آموزان ایرانی امروز با دلنوشته، نقاشی و نامه به مجامع مختلف خواستار توقف جنگ شدند.

به امید آینده‌ای آرام، بدون بمب و محاصره

محمودزاده با بیان اینکه امیدواریم امنیتی که ما امروز به برکت خون شهدا در کشورمان شاهد هستیم در کشورهای دیگر به ویژه برای مردم فلسطین نیز برقرار شود، گفت: فردا میلاد حضرت فاطمه زهرا بزرگ بانوی اسلام است. این روز بزرگ را خدمت همکاران عزیز و بانوان فرهنگی، مادران شهدا، همسران شهدا و جانبازان که همه امنیت خود را مدیون جانفشانی آن‌ها هستیم تبریک می‌گویم. در این مجتمع دانش‌آموزان ما به زبان مختلف تسلط دارند. شما باید با زبان‌های مختلف صدای انقلاب اسلامی و مظلومیت غزه را به دنیا اعلام کنید. شما سفیران فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستید و مطمئنا نقش‌آفرینی خاصی را خواهید داشت.

دانش‌آموزان این مجتمع در پایان خطاب به تمام کسانی که صدای آن‌ها را می‌شنوند به گفتن یک جمله اکتفا کردند: «به امید آینده‌ای آرام، بدون بمب و محاصره».

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار