گزارش پانا از آخرین وضعیت اصلاح قانون شوراهای آموزش‌و‌پرورش؛

اصلاح قانون شوراهای آموزش‌و‌پرورش در انتظار اعلام نظر مرکز پژوهش‌های مجلس

تهران (پانا) - مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد و تجاری وزارت آموزش و پرورش می‌گوید اصلاح قانون شوراهای آموزش و پرورش به مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ارسال شده و در انتظار ارائه نظر این مرکز برای تصویب نهایی در مجلس ‌است.

کد مطلب: ۱۴۰۹۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد
اصلاح قانون شوراهای آموزش‌و‌پرورش در انتظار اعلام نظر مرکز پژوهش‌های مجلس

بیش از یک سال است که اصلاح قانون شوراهای آموزش و پرورش کلید خورده و پس از تشکیل کارگروه‌های مختلف و برگزاری جلسات متعدد در اواخر سال گذشته نهایی شد. متولیان امر با اشاره به تصویب قانون شوراهای آموزش و پرورش در سال 1372 معتقدند که بندهایی از این قانون بعد از گذشت 30 سال با شرایط فعلی تعارض پیدا کرده و نیاز به بازنگری جدی دارد و به همین دلیل اصلاح آن در دستور‌کار قرار گرفته است. اصلاحیه قانون شوراهای آموزش و پرورش در وزارت‌ آموزش و پرورش‌ نهایی شده و جهت تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.

‌رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار پانا در این باره عنوان کرد «بخشی از قوانین و مقررات قانون فعلی، منسوخ شده بود که آن‌ها را در پیشنهاد اصلاحیه، حذف کردیم.»

احمد محمودزاده با بیان اینکه بنا داریم برخی ظرفیت‌های جدید از جمله مناطق آزاد و تجاری را در قانون جدید شوراهای آموزش و پرورش ایجاد کنیم‌ افزود‌ «همچنین با اصلاح قانون شوراهای آموزش و پرورش می‌خواهیم اختیارات بیشتری به شورای آموزش و پرورش استان‌ها بدهیم. چون جلسات آن با حضور بالاترین مقام اجرایی استان یعنی استاندار تشکیل می‌شود که با این کار می‌خواهیم بار تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های شورا جدی شود.»

به گفته وی اگر فرآیند قانون جدید ‌پیگیری و این قانون در مجلس شورای اسلامی مصوب شود‌ کمک زیادی به پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت خواهد کرد.

‌مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش نیز در همین باره در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «اصلاحیه قانون شوراهای آموزش‌و‌پرورش پس از تایید نهایی به مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ارسال شده تا نظر این مرکز نسبت به اصلاحیه قانون مذکور را بگیریم.»

هادی عابدی گفت: «اصلاحیه قانون شوراهای آموزش و پرورش بعد از اخذ نظر مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.»

عابدی ‌با بیان اینکه این قانون در شورای عالی آموزش و پرورش مطرح نمی‌شود، گفت: «‌چون این موضوع، قانون است؛ باید مجلس شورای اسلامی تصویب کند که فرآیند آن از طریق مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار