رئیس دانشگاه فرهنگیان خبر داد:

تدوین برنامه ویژه برای شکل‌گیری هویت معلمی

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت تدوین برنامه ویژه برای شکل‌گیری هویت معلمی در دستور کار است و به صورت جدی برای آن تلاش می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۵۵۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد
تدوین برنامه ویژه برای شکل‌گیری هویت معلمی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان؛ رضامراد صحرایی در اختتامیه هفتمین گردهمایی تشکل‌های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان که در اصفهان برگزار شد با تبریک میلاد حضرت صاحب الزمان(عج) اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان، بسترساز تربیت معلمان در عرصه مهدویت است و شیعه با مهدویت از همه مذاهب متمایز شده است.

وی با بیان اینکه مهمترین ویژگی معلم آینده، انگیزه‌ساز، فرصت‌ساز و آماده تحول است، تصریح کرد: معلم آینده، جایگزین‌ناپذیر است. تکنولوژی‌ها نمی‌توانند جای او را پُر کنند. معلم آینده، بصیر است، بصیرت می‌دهد، هویت دارد و هویت می‌دهد و قوی است و نسل قوی ایجاد می‌کند. برای ایران قوی داشتن، یک مسیر بیشتر وجود ندارد و آن هم نظام تعلیم و تربیت قوی و معلم قوی است.

صحرایی با اشاره به پخش مستند آستین‌های خالی در این گردهمایی که شرح فضایل و شجاعت‌های سردار شهید حسین خرازی بود، تصریح کرد: شهید خرازی از اولیاءالله و فرمانده شجاع و باتدبیر دوران پرافتخار دفاع مقدس بود. یاد و خاطره همه شهیدان خصوصا شهید همت که دانشجومعلم بودند، گرامی باد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه اکنون کشور در جنگ شناختی و ترکیبی قرار گرفته است، تصریح کرد: در این جَنگ ناجوانمردانه شناختی و ترکیبی، دانشگاه فرهنگیان خودش را موظف می‌داند دانشجومعلمان را با این جَنگ آشنا و آماده کند. در جَنگ شناختی، نظام محاسباتی، فکر و ذهن تاریخی افراد و بعضا خواص به هم می‌ریزد.

صحرایی در ادامه به بیان برخی مثال‌های تاریخی در خصوص دروغ‌ها و تحریف واقعیت‌ها توسط آمریکا و منافقین پرداخت و افزود: چند ساله گذشته فیلمی از دختر عراقی پخش شد که از دولت صدام به خاطر ظلم‌های صدام شکایت می‌کرد. این فیلم بازتاب گسترده‌ای در دنیا داشت و افکار عمومی را به شدت متاثر کرد و یکی از دلایل حمله غیرقانونی به عراق شد؛ اکنون، معلوم شد این دختر عراقی نبود و دختر سفیر امریکا در عراق بود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: همان منافقانی که ۱۷ هزار از هموطنانمان را بی‌گناه ترور کردند؛ عملیات کربلای ۴ را لو دادند و باعث شهادت هزاران عزیز ما شدند و یکی از تلخ‌ترین و سنگین‌ترین شکست‌ها در جنگ با عراق را به ما تحمیل کردند. اکنون در جنگ ترکیبی، شعار «زن، زندگی، آزادی» می‌دهند و خواستار مقابله کردن مردم با نظام شده‌اند.

وی ادامه داد: ذهن تاریخی باید حاج قاسم را نشان دهد که چگونه مقابل داعش که امریکا رسما اعلام کرد ما آن را ساخته‌ایم، ایستاد. تاریخ در دستور کار دانشگاه فرهنگیان است و شناخت تاریخ، عزت و غرور ما را صد چندان می‌کند و ایران امروز به گواه اسناد و تاریخ، یکی از قوی‌ترین ایران‌های تاریخ است و در دانشگاه فرهنگیان وظیفه داریم ایران قوی را به نمایش بگذاریم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه در هر سخنرانی، یک کتاب معرفی می‌کنم، تصریح کرد: در گذشته، کتاب «آیا علم ریشه در غرب دارد؟» با نویسندگی سی کی راجو را معرفی کردم. اکنون کتاب «ساختار انقلاب‌های علمی» به نویسندگی توماس کوهن و ترجمه سعید زیباکلام را معرفی می‌کنم.

صحرایی خطاب به دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: در جنگ ترکیبی، نقش جوانان از همه مهم‌تر است. تا جوان هستید می‌توانید تحول ایجاد کنید، خصوصا جوانانی که ویژگی معلم آینده را دارند. معلم آینده به علم روز خود مجهز است و باید فناوری روز بلد باشد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه باید طبق ساحت‌های سند تحول، هر دانشجومعلم ۲ مهارت فرا گیرند و دانشجویان ۱۴۰۰ به بعد باید این مهارت‌ها را کسب کنند، تصریح کرد: برنامه‌های غیردرسی، ما را از دانشگاه‌های دیگر متمایز می‌کند. یادگیری غیررسمی یعنی کانون‌ها، تشکل‌ها، بسیج و ...

رئیس دانشگاه فرهنگیان از گنجاندن چند واحد درسی از کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خبر داد و افزود: یادگیری غیرمتشکل در کارورزی خود را نشان می‌دهد. از سال آینده، هر پردیس، مدرسه وابسته به دانشگاه فرهنگیان دارد.

وی ادامه داد: تدوین برنامه ویژه برای شکل‌گیری هویت معلمی در دستور کار است و به صورت جدی برای آن تلاش می‌شود.

صحرایی با بیان اینکه تربیت معلم از تامین معلم مهم‌تر است، تصریح کرد: تشکل‌ها، کانون‌ها و انجمن‌ها متحول‌کننده و یاریگر برنامه درسی هستند. محل تحول، کلاس درس است نه اتاق رییس دانشگاه و کانون‌های علمی، تشکل‌ها، انجمن‌ها و ... باید در مسیر تعلیم و تربیت باشند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به برخی مسائل و مشکلات این دانشگاه اظهار داشت: در حال تلاش هستیم عقب‌افتادگی طولانی را در مدت کم، جبران کنیم. اتفاقات بزرگی در این مدت رقم خورده اما با وضع مطلوب، فاصله داریم و معتقدیم خوابگاه دانشجویی باید از اتاق مدیران بهتر باشد و برای رفع کمبودها در تلاش هستیم.

صحرایی همچنین از اقدامات یاوران رسانه و دانشجومعلم خبرنگارهای دانشگاه فرهنگیان که با روابط عمومی سازمان همکاری می‌کنند، تقدیر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار