الگوی فعالیت‌های رسانه‌ای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بررسی شد

تهران (پانا) - شورای اطلاع رسانی و روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به‌منظور بررسی الگوی فعالیت‌های رسانه‌ای اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۸۰۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد
الگوی فعالیت‌های رسانه‌ای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بررسی شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، چهارمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی و روابط عمومی با حضور مسؤولان و مشاور سازمان و با هدف ارائه‌ی گزارش فعالیت‌های رسانه‌ای صبح امروز سه‌شنبه، 7 اردیبهشت ماه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، صدیقه حسن‌زاده، رئیس اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان به ارائه‌ گزارشی از عملکرد این بخش پرداخت و گفت: بیش از 10 سال است که سایت سازمان طراحی شده که با توجه به قالب ساده موجود، سعی کردیم تغییرات سازنده‌ای را در قالب سایت اجرا کنیم البته در راستای بهبود اطلاع‌رسانی و پیرو مصوبات شورا در جلسات قبل، نخستین جلسات برای طراحی پرتال جدید سازمان نیز در دستور کار قرار گرفت و امیدواریم که طی سه ماهه سوم امسال، امکان بهره‌برداری از آن فراهم شود.

وی درباره تغییرات انجام شده در سایت توضیح داد: در راستای بهبود سایت موجود، بخش‌هایی نظیر سازمان در آیینه رسانه‌ها، افزوده شد تا به واسطه آن تمامی اخبار مربوط به سازمان و اخباری که از طریق روابط عمومی برای رسانه‌ها ارسال و منتشر شده، قابلیت رصد و پیگیری داشته باشد. همچنین بخش‌هایی نظیر یادداشت، نقدها و ... نیز با یکدیگر ادغام شد تا فضا برای سایر قسمت‌ها باز شود. در قسمت افکارسنجی نیز، بر اساس موضوعات روزانه به روز رسانی انجام می‌شود. همچنین بخش‌هایی نظیر اسناد بالادستی مرتبط با سازمان شامل ( ندای تحول، مجموعه کتاب‌های معارف انقلاب، راهنماهای درسی و نشر دیجیتال) نیز به سایت افزوده شد.

صدیقه حسن‌زاده، ادامه داد: ما در سال 99، بالغ بر 1390 عنوان خبری را در قالب‌های مقاله، معرفی کتاب، یادداشت و ... منتشر و برنامه‌های مختلف سازمان را پوشش دادیم که با توجه به محدودیت‌هایی که در روابط عمومی داشتیم از این عملکرد دفاع می‌کنیم.

وی در ارتباط با اصلاح الگوی عملیاتی فعالیت‌های رسانه‌ای سازمان خاطر نشان کرد: نکاتی درباره وحدت رویه و یکسان‌سازی هم در فرایند عملیاتی سازمان و هم به لحاظ ادبیات الگو، در جلسه قبل مطرح شد، که سعی کردیم، آن را در ویرایش جدید لحاظ کنیم.

اقدامات صورت گرفته بر انسجام، نظم و زیبایی سایت افزوده است

در ادامه علی محبی، معاون برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی نیز ضمن ابراز خرسندی از اقدامات صورت گرفته، گفت: کارها و تغییرات و تحولات انجام شده، بر انسجام و نظم و زیبایی سایت افزوده است و فضا نسبت به قبل دارای کیفیت بهتری شده، که جای تشکر دارد.

پرتال سازمان کاملاً زنده و پویاست

سید امیر رون، مشاور رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، نیز در ادامه این جلسه به ارائه نظراتی درباره بهبود فعالیت‌های بخش روابط عمومی پرداخت و گفت: به نظر من پرتال سازمان کاملاً زنده و پویاست و در مقایسه با سایر سازمان‌‌ها این تنوع و پویایی کاملا مشخص است. با توجه به اینکه فعالیت رسانه‌ای دارای الگوهای بی شماری است، فکر می‌کنم که لازم است نوع الگوی مشخص شده داخل این سند نیز دیده شود.

وی ادامه داد: بدیهی است که همه این زحمات به‌دنبال چشم‌انداز و اهدافی است و باید این اهداف، متناسب با رسالت سازمانی باشد. به نظرم اهداف موجود در این الگو بیشتر از جنس وظیفه است و جای بازبینی دارد.

مشاور رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بر ضرورت بخش بین‌الملل تأکید کرد و گفت: بخش بین‌الملل از جمله قسمت‌های لازم و ضروری است و بر اساس پیشینه و تجربیات گذشته می‌توان گفت که ما از این بخش صدمه خوردیم. همواره بحث نفوذ و اینکه ما تحت سیطره یک نظام سلطه در اطلاع‌رسانی هستیم، وجود داشته و دارد. کما اینکه در مورد سازمان‌های فرهنگی نظیر یونیسف نیز این نگاه سیطره وجود دارد. این در حالی است که همواره مقام معظم رهبری بر اصل عزت، حکمت و مصلحت در روابط بین‌الملل تأکید ویژه‌ای داشته‌اند.

رون اضافه کرد: پیشنهادم این است که سیاست‌های بخش بین‌الملل را مبتنی بر مبانی معرفتی اسلامی، در این الگو بیان کنیم.

محمد علوی‌تبار، معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی نیز در ادامه این جلسه گفت: با توجه به اینکه اغلب موارد مطروحه در جلسه قبلی شورای مورد اعمال و اصلاح قرار گرفته است تأکید می‌کنم در بخش امور بین‌الملل سازمان، بحث اطلاع‌رسانی بین‌الملل را در اولویت قرار دهیم.

حسن‌زاده در ادامه از فعالیت این اداره برای تولید محصولاتی در راستای معرفی سازمان خبر داد و گفت: تولید محصولات رسانه‌ای اعم از موشن گرافی، ‌تیزر و گزارشات تصویری و ... از جمله اقداماتی است که امسال آن را دنبال می‌کنیم اما در این راستا لازم است که بخش‌های مختلف و دفاتر سازمان اولویت‌های خود را به ما اعلام کنند تا ما بتوانیم بر مبنای آن محصولات رسانه‌ای مناسب تولید کنیم.

محبی در جمع‌بندی جلسه شورا بیان کرد: در خصوص اهداف الگو یک بازنگری مجدد صورت پذیرد و در بخش بین‌الملل نیز می‌توانیم در راستای پیگیری فعالیت‌های بین‌المللی برای آینده، موضوع عضویت در مجامع بین‌الملل را درون الگوی کنونی طرح کنیم تا در آینده بتوانیم به جزئیات بیشتر آن بپردازیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار