حمایت سازمان ملل از پیشنهاد ایران برای آموزش مجازی دختران افغانستان
تهران (پانا) - رئیس مرکز امور بینالملل و مدارس خارج از کشور و دستیار عملیاتی کمیسر عالی سازمان ملل متحد در نشستی چالشهای آموزشی و سختافزاری دانشآموزان اتباع خارجی در ایران و همچنین راههای همکاری برای بهبود شرایط آموزشی این دانشآموزان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
سیدمحمد طباطبایی رئیس مرکز امور بینالملل و مدارس خارج از کشور امروز سهشنبه دوم بهمنماه ۱۴۰۳، در نشستی ویژه با رئوف مازو، دستیار عملیاتی کمیسر عالی سازمان ملل متحد و هیات همراه، به بررسی مسائل آموزشی و سختافزاری اتباع خارجی مقیم ایران پرداخت.
طباطبایی در این دیدار با اشاره به محدودیتهای ناشی از تحریمها و فشارهای بینالمللی، افزود: با وجود حضور پُرشمار دانشآموزان اتباع، بهویژه از کشور افغانستان، ایران نیازمند ساخت ۲۰ هزار مدرسه در سراسر کشور است.
وی همچنین به اعزام معلمان ایرانی به افغانستان در سالهای گذشته و توقف این روند در پی تحولات اخیر در این کشور اشاره کرد.
رئیس مرکز امور بینالملل و مدارس خارج از کشور گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران دانشآموزان اتباع خارجی را در تمامی زمینههای آموزشی، مشاورهای، ورزشی و غیره، همپای دانشآموزان ایرانی، مورد حمایت قرار داده و از هیچ کوششی برای ارتقای سطح آگاهی و کیفیت آموزشی آنان دریغ نمیکند.
طباطبایی همچنین از برنامههای دولت برای ارائه آموزش غیرحضوری به دانشآموزان اتباع فاقد مدارک هویتی خبر داد.
در ادامه این نشست، رئوف مازو ضمن قدردانی از اقدامات دولت جمهوری اسلامی ایران در پذیرش و آموزش دانشآموزان اتباع خارجی، به مشکلات جهانی و کمبود اعتبارات تخصیص یافته از سوی دونرهای مالی و شرکای مالی اشاره کرد و از تلاش برای جذب منابع بیشتر برای حمایت از این دانشآموزان خبر داد.
وی همچنین با تأکید بر نقش مؤثر ایران در آموزش دختران افغانستانی، به لزوم حمایت از پیشنهاد ایران برای آموزش مجازی دختران این کشور در داخل افغانستان تأکید کرد و گفت: ایران یکی از کشورهای قابل ذکر در سطح بینالمللی در زمینه حمایت از دانشآموزان اتباع است، از تلاش برای جذب منابع بیشتر برای حمایت از این دانشآموزان داریم.
مازو با ابراز خرسندی از اقدامات جمهوری اسلامی ایران، گفت: کمک به ساخت مدارس در ایران را در دستور کار خود قرار داده و از پیشنهاد ایران برای آموزش مجازی دختران افغانستان نیز حمایت میکند.
ارسال دیدگاه