امام جمعه موقت تبریز:

عبور از شرایط سخت برای انسان متّقی و پرهیزکار هموارتر است

تبریز (پانا) - امام جمعه موقت تبریز عبور از شرایط سخت و دشوار را برای انسان باتقوا راحت‌تر و هموارتر دانست.

کد مطلب: ۱۴۹۱۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد
عبور از شرایط سخت برای انسان متّقی و پرهیزکار هموارتر است

حجت‌الاسلام و‌المسلمین اسماعیل روشن‌تن در خطبه های نمازجمعه این هفته ۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۳ گفت: هر چند تقوا از فضایل اخلاقی است اما نیاز به پشتوانه معرفتی نیز دارد که از شهوات دنیوی و شهوات عملی نجات پیدا کنید.

امام جمعه موقت تبریز ملاک تقوا را رها شدن از مسائل دنیایی و عدم وابستگی به آن است عنوان کرد و گفت: نباید تمام انرژی در این دنیا صرف شود و همه تلاش‌ها باید در راه خدا و با هدف خدمت به خلق باشد.

وی اشاره‌ای به چهل حدیث حضرت امام خمینی (ره) نیز کرد که در آن  نقل شده «اگر انسان احتمال دهد که این خبرها و وعده‌هایی که در قرآن آمده است درست است در اعمال و کردار و گفتار خود تجدید نظر می‌کند و از اعمال خود مراقبت می‌نماید»، افزود: درد جامعه این است که برخی حتی احتمال این مسئله را هم نیز نمی‌دهند.

روشن تن با بیان اینکه در یکی از آیات شریفه سوره طلاق فرموده شده است: «آن آدمی که تقوا دارد خدا برایش عبور از بحران‌ها و شرایط سخت را هموار می‌کند»، گفت: همواره انسان متقی و پرهیزکار از شهوات دنیوی و عملی دوری می‌کند و بر همین علت تقوا وابستگی شدید به معرفت دارد.

وی ادامه داد: انسان می‌بایست به هر آنچه که آگاه است عمل کند و بر هر آنچه که ناآگاه است، بدنبال یادگیری آن باشد.

حجت‌الاسلام روشن تن در ادامه خطبه‌ها گفت: رعایت تقوا  ممکن است از روی خوف و ترس باشد ولی انسان متقی از سر شوق رسیدن به رضوان الهی و ثواب الهی تقوا پیشه می‌کند.

وی ضمن عرض تسلیت برای ایام محرم و دعای قبولی عزاداری‌ها نیز اشاره‌ای به شهادت جانسوز شهدای خدمت و حادثه ۳۰ اردیبهشت و تاسف و تسلیت برای از دست دادن رئیس جمهور خستگی ناپذیر و فرزند سیدالشهدا آل هاشم امام جمعه دلسوز و استاندار محترم شهید مالک رحمتی و ابراز همدردی برای خانواده ایشان کرد.

وی ضمن سپاس از مقام معظم رهبری برای همدلی و همراهی و بیعت حاج آقا مطهری اصل برای قبولی نمایندگی ایشان برای انجام وظیفه صادقانه، گفت: قطعا که تدابیر رهبری در هر زمان به مصلحت نظام و انقلاب بوده است.

خطیب موقت نمازجمعه تبریز اشاره‌ای به مراسم تنفیذ ریاست جمهوری کرد که بر طبق اصل ۱۱۰ قانون اساسی ریاست جمهور منتخب مردم به تائید رهبری درآمد.

وی با بیان اینکه رییس جمهور باید فردی امین، متدین و معتقد به نظام جمهوری اسلامی باشند و ایمان ، امید به آینده ، نگاهی مثبت به افق جمهوری اسلامی داشته، گفت: وقتی عهده‌دار این مسئولیت است نگرش ملی در جهت بهبود و پیشرفت  کشور داشته باشند.

همچینین نهایت تاسف و تسلیت خود را مبنی حجت الاسلام روشن تن با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه، گفت: به حول و قوه الهی نابودی اسرائیل به زودی اتفاق خواهد افتاد.

 

خبرنگار : دانش‌آموز: اسما قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار