رییس اداره مشاوره آموزش و پرورش شهر تهران: انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی از آسیب های اجتماعی جلوگیری می کند

تهران(پانا) - رییس اداره مشاوره آموزش و پرورش شهر تهران برگزاری نمایشگاه دانش آموزی به مناسبت هفته مشاغل را فرصتی برای آشنایی دانش آموزان جهت انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی اعلام کرد و گفت: تصمیم گرفته شد صرفا به هفته مشاغل اکتفا نکنیم و این مساله مهم دانش آموزی را بصورت فرآیندی ببینیم.

کد مطلب: ۹۱۰۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد
رییس اداره مشاوره آموزش و پرورش شهر تهران: انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی از آسیب های اجتماعی جلوگیری می کند

عزیزالله بابلی، رییس اداره مشاوره آموزش و پرورش شهر تهران در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دانش‌آموزی هفته مشاغل، در گفتگو با پانا گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری امسال را با عنوان رونق تولید، نام گذاری کرده اند این نمایشگاه که به ارایه کارهای فنی و صنعتی خود دانش آموزان می پردازد برگزار شد. برگزاری این نمایشگاه با هماهنگی معاونت فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران و معاونت آموزشی، مخصوصا بخش فنی بوده و تصمیم گرفته شد صرفا به هفته مشاغل اکتفا نکنیم و این مساله مهم دانش آموزی را بصورت فرآیندی ببینیم.
بابلی با اشاره به برگزاری نمایشگاه های مدارس در دهه فجر گفت: پیش از این نمایشگاه ها در مناطق و به مناسبت دهه فجرداشتیم و البته مناطق این نمایشگاه ها را بسیار خوب ارایه دادند. امسال با توجه به اینکه ایده ما این است که باید هدایت تحصیلی فرآیندی شود، اعلام کردیم هر مدرسه یک نمایشگاه و انصافا مدارس اطلاعات شغلی خوبی به والدین و دانش آموزان مدارس خودشان ارایه دادند. این نمایشگاه در سطح استان برگزار می شود و تمامی مناطق تهران درگیر هستند اما در این نمایشگاه حدود 25 غرفه تشکیل شده است که شامل مناطق 19 گانه و 6 غرفه خصوصی است.
رییس اداره مشاوره آموزش و پرورش شهر تهران تفاوت نمایشگاه امسال با سال های گذشته را در حضور رشته های نظری اعلام کرد و افزود: غرفه ها عموما با تاکید بر فنی و حرفه ای تشکیل می شوند اما امسال از شاخه های نظری، رشته علوم انسانی را هم معرفی می کنیم تا دانش آموزان مان با آگاهی و اطلاعات بیشتر با توجه به توان و رغبت و شخصیت شان انتخاب رشته داشته باشند. اعتقاد ما مشاوران این است که دانش آموزان مان حتما خودشان باید تصمیم بگیرند.
بابلی انتخاب رشته آگاهانه و از روی علاقه دانش آموزان را فرصتی برای در امان ماندن دانش آموزان از آسیب های اجتماعی بیان کرد و گفت: اگر دانش آموزان خودشان در اتخاب رشته تحصیلی آینده شان تصمیم بگیرند با شوق وارد مدرسه شده و از آسیب های اجتماعی در امان می مانند. بحث دیگر این است که همه مناطق ما این نوع نمایشگاه ها را در فضای منطقه ای و مدرسه ای خودشان داشتند اما نیت مان از برگزاری نمایشگاه هفته مشاغل در یک مکان خاص با حضور تمامی مناطق این است که دانش آموزان از تجارب همدیگر استفاده کنند و یک هم افزایی شکل بگیرد تا باعث شود آگاهی در میان بچه های مان بیشتر شود. در نتیجه هرکسی در جایگاه خودش قرار می گیرد، همانطور که پیامبر فرمودند برای همه کاری کوشش کنید اما آگاه باشید افراد کاری را به آسانی انجام می دهند که برای آن ساخته شده اند.
بابلی در ارتباط با هدایت تحصیلی دانش آموزان تهرانی در سال جدید گفت: در موضوع هدایت تحصیلی، آیین نامه های مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش را داریم و تمام کشور موظف به اجرای آن هستیم اما در شهر تهران با توجه به مرکزیت تهران کارهای دیگری هم انجام داده ایم. اول اینکه با همکاری معاونت متوسطه کمیته هدایت تحصیلی را در سطح شهر تهران تشکیل داده ایم و در مناطق، تمام دانش آموزان آموزش دیدند. مخصوصا بچه های پایه هفتم، هشتم، نهم و خانواده ها که با توجه به آیین نامه هدایت تحصیلی آموزش دیده اند.
رییس اداره مشاوره آموزش و پرورش شهر تهران اقدامات دیگر انجام شده برای هدایت تحصیلی دانش آموزان را برگزاری همایش های منطقه ای برشمرد و افزود: با این اقدامات بچه های ما با آگاهی بیشتری انتخاب کرده و البته آمایش سرزمین هم مدنظر قرار داده ایم تا دانش آموزان احساسی تصمیم نگیرند و تزریقی انتخاب نکنند. همچنین در سایت همگام تست استعداد و توانایی تحصیلی در کنار نظرخواهی از دانش آموزان و والدین شان و جمع نمرات دانش آموزی شان با ضرایب مخصوص هرکدام منجر به هدایت تحصیلی دانش آموزان و یک انتخاب رشته صحیح می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار