پنجاه و یکمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی در محل آرامگاه او برگزارشد

شهرری (پانا) - مراسم پنجاه‌ویکمین سالروز درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی دیروزبا حضور رئیس ملی کمیته المپیک، شماری از مسئولان و اهالی جامعه ورزش و دوستداران وی در ابن‌بابویه شهر ری محل آرامگاه این ورزشکار برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۴۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد
پنجاه و یکمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی در محل آرامگاه او برگزارشد

در این مراسم علاقه‌مندان به تختی از اقشار مختلف مردم و مسئولین با حضور در ابن‌بابویه و شرکت در مراسم بزرگداشت وی با قرائت فاتحه و اهدای شاخه‌های گل، یاد و خاطر این پهلوان نامی ایران زمین را گرامی داشتند.

سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در این مراسم با بیان اینکه مرام پهلوانی دیگر ویژگی جهان پهلوان تختی است، گفت: هر انسانی که دارای تواضع و فروتنی باشد، مرام پهلوانی دارد.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: دغدغه‌مندی، جوانمردی و جلب اعتماد مردم از سایر شاخصه‌های مرحوم تختی بود؛ ایشان معرفت‌جو بود نه منفعت‌جو؛ امروز عده‌ای دنبال نام و عده‌ای به دنبال نان هستند اما تختی این‌طور نبود.

او افزود: تختی علاوه بر فعالیت در ورزش کشتی‌، دست نوشته‌‌‌های بسیار زیبایی دارد که ما باید آن‌ها را به نسل نوجوان و جوان امروز منتقل کنیم.

هدایت الله جمالی‌پور فرماندار ویژه شهرستان ری نیز که در این مراسم حضور داشت، طی سخنانی گفت: پنجاه و یک سال از زمان فوت تختی می‌گذرد اما روز به روز بر علاقه‌مندان ایشان اضافه می‌شود و نام ایشان بیشتر می‌درخشد؛ تختی نه به خاطر قهرمانی و پهلوانی بلکه به خاطر اخلاق‌مداری‌اش در دل مردم دنیا جای دارد.

جمالی‌پور با بیان اینکه تنها نام نیک است که از انسان‌ ها به یادگار می ماند، بیان داشت: قهرمانانی داریم که گردنشان بر اثر ازدیاد مدال‌ها خم می‌شود اما به زودی فراموش می‌شوند و جمع محدودی آن‌ها را می‌شناسند.

فرماندار ری در پایان سخنانش گفت: مردمی بودن و برای مردم کار کردن از حلقه‌های مفقوده جامعه امروز است اما مرحوم تختی مصداق بارز این ویژگی بود.

در این مراسم سید رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک ، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و مازیار ناظمی مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان ، رضا گل محمدی مدیر کل ورزش و جوانان تهران، محمدجواد حق‌شناس عضو شورای شهر تهران، جمالی پور فرماندار ری و افشار شهردار منطقه 20 و جمع کثیری از مردم و ورزشکاران حضور داشتند.

/خبرنگار:نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار