با حضور پرشور مردم مسئولین و ورزشکاران برگزار شد:

آیین بزرگداشت پنجاهمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی در شهرری

شهرری (پانا) - پنجاهمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی با حضور معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان، اعضای شورای شهر تهران، رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران، فرماندار ویژه شهرستان ری و شهردار منطقه 20 برگزار شد.

کد مطلب: ۷۰۰۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران، پنجاهمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی با حضورعبدالحمید احمدی معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان، حق شناس، خلیل آبادی و نظری اعضای شورای شهر تهران، رضایی رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران، جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، صفوی شهردار منطقه 20 و جمعی از ورزشکاران، هنرمندان و پیشکسوتان ورزش کشتی و اقشار مختلف مردم در ابن بابویه شهر ری برگزار شد.

در این مراسم هدایت الله جمالی پور فرماندار ویژه ری گفت: جهان پهلوان تختی چنان در روح و روان مردم رسوخ کرده است که امروز بعد از گذشت 50 سال از درگذشت وی شاهد روز افزون حضور مردم در مراسم یابودش هستیم.
وی با اشاره به اینکه مرحوم جهان پهلوان تختی بخاطر دستگیری از محرومان و در کنار فقرا بودنش شهرت داشت بیان کرد: جهان پهلوان تختی الگوی رفتاری خوبی برای جوانان و ورزشکاران می تواند باشد.
جمالی پور ادامه داد: جوانان و به ویژه ورزشکاران باید با الگو قرار دادن اسطوره هایی مانند جهان پهلوان تختی اخلاق و جوانمردی را در جامعه ترویج دهند.
وی با بیان اینکه امروز در جامعه ما توجه به اخلاق و مسائل اخلاقی بسیار کم شده است تاکید کرد: مسئولان فرهنگی کشور باید زمینه آشنایی هر چه بیشتر جوانان را با شخصیت و نوع رفتار شخصیت های تاریخی برجسته مانند جهان پهلوان تختی فراهم کنند.

سپس محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: قدرت بدنی و توان فنی جهان پهلوان تختی عامل شهرت وی نبود و این مرام جوانمردی، حس تعلق به جامعه و پیوستگی با مردم بود که عاملی برای شهرت جهان پهلوان تختی شد.

وی با اشاره به اینکه مرحوم تختی در محله خانی آباد به دنیا آمد و در زوخانه پولاد فنون کشتی و مرام پهلوانی و رادمردی را آموخت ،عنوان کرد: مرحوم تختی به قدری مردمی و خاکی بود که برای کمک به مردم زلزله زده بویین زهرا با پای پیاده از شمال تهران به سمت جنوب حرکت کرد و کمک های مردمی را جمع آوری کرد.

گفتنی است که شرکت پرشور مردم که به صورت خودجوش در این مراسم حضور داشتند، روز خاطره انگیزی را در ابن بابویه رقم زد.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار