معاون آموزش سازمان نهضت سوادآموزی به پانا خبر داد:

پالایش کامل اسمی بیسوادان در روستاها/شناسایی50درصد بیسوادان هر استان/برون سپاری فعالیت‌های سوادآموزی

خبرگزاری پانا: معاون آموزش سازمان نهضت سوادآموزی، گفت: در حال حاضر پالایش اسمی بیسوادان در روستاها به صورت کامل تهیه شده است، اما در کلان شهرها با مشکل مواجه هستیم.

کد مطلب: ۸۸۴۴۱
لینک کوتاه کپی شد

محمد مهدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، با اشاره به طرح پالایش اسمی بی‌سوادان، اظهار کرد: آمارهایی که مرکز آمار در خصوص اطلاعات افراد بی‌سواد هر ساله ارائه می‌کند، با آمارهای سازمان نهضت سوادآموزی مغایرت دارد، لذا ما سعی کردیم که یک پایگاه اطلاعات جامع تشکیل دهیم تا علاوه بر ارائه آمار دقیق و درصد بی سوادی، بتوانیم اطلاعات این افراد را نیز در اختیار داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر پالایش اسمی بیسوادان در روستاها به صورت کامل تهیه شده است، اما در کلان شهرها با مشکل مواجه هستیم، زیرا با تغییرات آدرس و جابجایی افراد روبرو هستیم.

معاون آموزش سازمان نهضت سوادآموزی ادامه داد: طی مراحلی، در مناطق مختلف کشور پالایش اسمی بیسوادان صورت می‌گیرد و از منابع موجود آماری جهت تایید و صحت اطلاعات افراد بیسواد استفاده می شود.

مهدی زاده تصریح کرد: تاکنون بیش از 50درصد از افراد بی سواد در هر استان شناسایی و پالایش شدند.

وی در پایان با اشاره به فعالیت های سازمان نهضت سوادآموزی در سال 92، گفت: امسال، تقریباً تمامی فعالیت های این سازمان با استفاده از طرح برون سپاری انجام خواهد شد، به عبارتی کارها به صورت واگذاری پیش خواهد رفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار