پیشرفت فیزیکی 63 درصدی تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه

ارومیه(پانا)-رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با اشاره پیشرفت فیزیکی 63 درصدی طرح انتقال آب از جنوب استان به دریاچه ارومیه گفت: طی سال جاری چهار هزار میلیارد ریال برای این طرح اختصاص می یابد.

کد مطلب: ۸۴۸۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد
پیشرفت فیزیکی 63 درصدی تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه

فرهاد سرخوش با اعلام اینکه تونل طرح انتقال آب از جنوب آذربایجان غربی به دریاچه ارومیه 36 کیلومتر طول دارد، بیان کرد: بیش از 23 کیلومتر از این تونل به اتمام رسیده است.

وی افزود: حفاری توسط 2 دستگاه مکانیزه /TBM/ از ورودی و خروجی این تونل توسط قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه بخش میانی این تونل نیز در حال حفاری دستی است، ادامه داد: تاکنون 9 هزار و 500 میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است.

به گفته وی طبق برنامه ریزی ها طرح حفاری تونل برای انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه در سال 1398 به اتمام می رسد و با بهره برداری از آن سالانه بیش از 630 میلیون مترمکعب آب به پیکره دریاچه منتقل می شود.

رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه طرح های مهم ستاد احیای دریاچه ارومیه هنوز به بهره برداری نرسیده است، گفت: برخی طرح های مهم از جمله طرح انتقال آب از پیرانشهر و انتقال پساب به پیکره دریاچه تا پایان سال 1398 به بهره برداری می رسد که نقش بسزایی در احیای نگین آبی آذربایجان خواهد داشت.

وی اضافه کرد: با وجود مشکلات اقتصادی، دولت تا امروز در تامین اعتبار برای طرح های ستاد احیای دریاچه ارومیه عقب نشینی نکرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار