مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری:

حمایت از هنرمندان جوان وظیفه اجتماعی است

قزوین (پانا) - با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی نمایشگاه نقاشی و هنرهای تجسمی سفالی " گودال دروغ " افتتاح شد.

کد مطلب: ۸۱۸۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
حمایت از هنرمندان جوان وظیفه اجتماعی است

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین ،مریم بیدخام در حاشیه مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که عصر سه شنبه مصادف با شب نیمه شعبان در سرای سعدالسلطنه برگزار شد گفت : برگزاری اینگونه نمایشگاهها می تواند مردم را به نسبت با هنر آشنا کند و آنها را به عرصه هنر ایرانی نزدیک نماید .

وی با اشاره به اینکه این حرکت در جهت فرهنگ سازی برای هنر ما بسیار موثر است خاطرنشان کرد : جامعه احتیاج به هنر دارد و چنین نمایشگاههایی فضای جامعه را تلطیف می کند

ایشان نقش رسانه ها را در این خصوص مهم برشمرد و اظهار کرد :رسانه ها هم می توانند در آگاهی دادن به مردم و معرفی هنرمندان و آثارشان کمک کنند.

بیدخام ادامه داد : باید ضمن تشویق هنرمندان به خاطر تاثیر مثبت فعالیت‌های کاری شان، از آنان حمایت شود تا با انگیزه بیشتری به کارخود ادامه دهند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ، حمایت از هنرمندان جوان یک وظیفه اجتماعی است یادآور شد : هنر گویاترین و موثرترین زبان جهت تبیین حقوق شهروندی و بیان پیامهای اخلاقی به نسل جوان می باشد

بیدخام با بیان اینکه شعار سال در راستای حمایت از تولید داخلی است ، راه اندازی بازارچه هنرمندان استان را ضروری دانست و اظهار کرد : باید فرهنگ سازی شود تا مردم به خرید اثر هنری علاقه نشان دهند .

مدیرکل دفتر امور اجتناعی افزود : برپایی چنین نمایشگاههایی باعث میشود که به واسطه‌ی آن، هنرمندان آثار هنری خود را در معرض دید عموم قرار داده و با رغبت و انگیزه‌ی بیشتری در مسیر هنر گام بر‌دارند .

وی با تاکید بر اینکه با وجود هنرمندان توانا در استان قزوین و همچنین سابقه‌ی فرهنگی غنی تداوم اینگونه نمایشگاهها بسیار ضروری است گفت : برپایی این نمایشگاه در وهله‌ی اول در فضای فرهنگی و هنری و سپس در روند فعالیت هنرمندان می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی داشته باشد؛ این حرکت مسیر حرکت هنرمندان را هموار می‌کند تا بتوانند با انگیزه‌ی بیشتری اقدام به تولید آثار هنری کنند .

گفتنی است نمایشگاه نقاشی و هنرهای تجسمی مفهومی " گودال دروغ " توسط هنرمند جوان قزوینی سرکار خانم الهه سلطانیه به مناسبت هفته جوان و نیمه شعبان در سرای سعدالسلطنه قزوین مدت 3 روزدایر می باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار