هنرمندان انزلی مزه رنگ ها را به دیدارکنندگان چشاندند

رشت (پانا) - جمعی از هنرمندان عرصه گرافیک و کارتون با برپایی نمایشگاهی از نقاشی‌هایشان در موزیک جیگا یا حافظیه انزلی طعم خوش رنگ و اندیشه را به دیدارکنندگان چشاندند.

کد مطلب: ۸۲۳۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد
هنرمندان انزلی مزه رنگ ها را به دیدارکنندگان چشاندند

زنبوری که دیابت گرفته بود و به خود انسولین تزریق می کرد، برگی که از لای کتابی کاغذی جوانه زده بود، سرنشینان قایقی که سطلی آب بر بستر خشک دریا خالی می کردند....
کارتونیست‌ها حال و روز دنیا را به زیباترین شکل در کارهایشان نشانمان می دهند و ما را به تامل و تعمق فرا می خوانند.
استاد عماد صالحی از گرافیست‌ها و کارتونیست‌های برجسته کشور که آثارش بارها و بارها جوایز بین‌المللی کسب کرده است، در این رویداد فرهنگی همراه با نه هنرجوی جوان مستعد و موفق خود شرکت کرد.
35 تابلو با موضوع آزاد در محوطه حافظیه انزلی در معرض تماشای عموم قرار گرفت و با استقبال بسیار خوب هنردوستان مواجه شد.
مخاطبان با علاقه و کنجکاوی در مورد تابلوها سوال می پرسیدند و هنرمندان جوان با اشتیاق پاسخ می دادند.
کاریکاتور زبانی بین المللی دارد
عماد صالحی در حاشیه نمایشگاه گفت : کارتون و کاریکاتور مثل علایم راهنمایی و رانندگی است سعی می‌کنند مختصر و مفید باشد تا همه از باسواد و بی‌سواد را به مقصود برساند.
وی افزود: کاریکاتور می‌تواند با خط‌هایی مختصر پیام بسیار بزرگی را برساند و هدف‌هایی که کاریکاتوریست می‌خواهد، منتقل کند.
این هنرمند خاطرنشان کرد: کاریکاتور زبانی بین‌المللی دارد و نیازی نیست مخاطب حتما تحصیلات بالایی داشته باشد بلکه هرکسی می تواند پیامی بگیرد.
به اعتقاد وی کاریکاتوریست باید پیش از کار عملی چطور درست فکر کردن و شناختن محیط را بیاموزد و بداند طرح باید چه نکات ریز و مختصاتی داشته باشد که پیام را برساند .
انزلی شایسته داشتن خانه کاریکاتور است
امین حق ره از فعالان فرهنگی انزلی در مورد این نمایشگاه گفت: کاریکاتور در کشورهایی که محدودیتهایی برای انتقال مفاهیم و نقد دارند مثل کشورهای بلوک شرق رشد می کند.
هنرمندان انزلی با وجود داشتن هنرمندان مطرح در رشته‌های هنرهای تجسمی همچون آرمان داوودی، امکچی و صالحی از یک نگارخانه مستقل مناسب محروم‌اند
وی ابراز امیدواری کرد در انزلی با پیشینه غنی در رشته‌های هنرهای تجسمی و استعدادهای جوان در حال پرورش خانه کاریکاتور ایجاد شود.
در این نمایشگاه عماد صالحی استاد کاریکاتور ساکن شهر ساحلی انزلی تعدادی از اثار خود و هنرجویان موفقش به نام‌های سوگند صیدجو، مژده ملک، سپیده سیفی زاد، ماه منیر بابازاده، نازنین فاضلی، ریحانه آبرویی، نسیم صیاددخت، ستایش رجبیان و آرمین گنجده را به مدت سه روز به تماشا گذاشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار