باید منشور فعالیت های مرتبط با اقامه نماز در مدارس تهیه شود

ارومیه (پانا) - اولین جلسه شورای قرآن، عترت و نماز اداره کل اموزش و پرورش استان در سال 97 با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و رئیس ستاد اقامه نماز استان در محل دفتر مدیرکل برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۹۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد
باید منشور فعالیت های مرتبط با اقامه نماز در مدارس تهیه شود

ابراهیم محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در این جلسه اظهار کرد: باید منشور فعالیتهای مرتبط با اقامه نماز در سطح مدارس و ادارات آموزش و پرورش استان تهیه و عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه مسائل اعتقادی و دینی یکی از مهمترین ساحتهای تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است؛ افزود: در هر برنامه ای که دانش اموزان در آن حضور دارند باید روح ترغیب و تشویق به نماز حاکم باشد.

محمدی با تاکید بر لزوم خودداری از برگزاری جلسات اداری در اوقات اذان و نماز ادامه داد: حضور مسوولان و مدیران در نمازهای جماعت مدارس امری بسیار اثر گذار است و در بازدید از مدارس مورد توجه قرار خواهد گرفت.

این مقام مسوول گفت: باید برنامه ریزی شود تا زمینه حضور فعال و مستمر مسوولان و دانش آموزان در نمازهای جمعه شهرستانها و مناطق فراهم گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اذعان به ارزیابی مدیران آموزش و پرورش در حوزه فعالیتهای مرتبط با نماز خاطر نشان کرد: اقامه نماز در مدارس باید منجر به تغییر و بهبود رفتار در دانش آموزان شود.

علی برزگر رئیس ستاد اقامه نماز استان نیز گفت: آموزش اقناعی و ایجاد باور قلبی راهکار تبیین معارف دینی در بین دانش آموزان و نسل جوان است.

وی با تاکید بر لزوم خودداری از روش باید و نباید در مواجهه با دانش آموزان ادامه داد: پاسخ به سوال «خدا کیست؟» برای دانش آموزان ضروریست.

در پایان این جلسه، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی به پاس همکاریهای تنگاتنگ از زحمات ستاد اقامه نماز استان تقدیر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار