معاون امور جوانان هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد:

ششمین المپیاد مهارت های امدادی دادرسان هلال احمر در گچساران برگزار شد

معاون امور جوانان هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ششمین المپیاد مهارت های امدادی دادرسان هلال احمر، انتخابی استان در گچساران برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۰۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد
ششمین المپیاد مهارت های امدادی دادرسان هلال احمر در گچساران برگزار شد

به گزارش خبرنگار پانا از کهگیلویه و بویراحمد، مهدی جمشیدی در حاشیه این مراسم که صبح امروز در گچساران برگزار شد،عنوان کرد: هدف از این المپیاد آمادگی دانش آموزان برای روزهای سخت است.

معاون امور جوانان هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد افزود: دادرسان، دانش آموزان آماده در روزهای سخت و حوادث غیرمترقبه هستند. در این راستا ۷۰۰ نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه اول، در مدارس و کانون های دانش آموزی هلال احمر شهرستان گچساران، دوره های آمادگی طرح دادس را گذرانده اند.

وی گفت: در این المپیاد دانش آموزان پایه هشتم که آموزش های طرح ملی دادرس(دانش آموزان آماده در روزهای سخت) را دیده اند به رقابت با یکدیگر می پردازند.

جمشیدی افزایش سطح ایمنی و کاهش خطر پذیری مدارس کشور با تیم های آماده، توسعه و ترویج ظرفیت های خود امدادی در میان دانش آموزان، ساماندهی تیم های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش آموزان آموزش دیده توانمند و برخوردار از مهارت های گروهی را از دیگر اهداف برگزاری این المپیاد عنوان کرد.

معاون امور جوانان هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به آیتم‌های این المپیاد یادآور شد، آیتم‌هایی که در این المپیاد وجود دارد شامل 8 آیتم: پناه گیری، کنترل علائم حیاتی، CPR, خونریزی و پانسمان و بانداژ، حمل مصدوم ، اطفا حریق، اسکان اضطراری می باشد.

وی خاطر نشان کرد: این دانش آموزان در مسابقات شهرستانی شرکت کرده اند که در پایان تیم های برتر در دو بخش خواهران و برادران به مرحله استانی راه پیدا می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار