به همت کارشناسی سلامت وتندرستی ناحیه دو شهر ری

مرحله اول مسابقه تربیت دانش آموزان آماده در شرایط سخت(طرح ملی دادرس) اجرا شد

شهرری (پانا) - طرح ملی دادرس تربیت دانش آموزان آماده در شرایط سخت با همکاری سازمان جوانان جمعیت هلال احمر مدارس اداره آموزش وپرورش ناحیه دو شهر ری برگزار شد

کد مطلب: ۷۰۴۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای استان تهران،مرضیه عبدالرحیمی در حاشیه برگزاری این طرح گفت: منظور از طرح ملی دادرس تربیت دانش آموزان آماده در شرایط سخت میباشد ودر این طرح که با همکارری سازمان جوانان جمعیت هلال احمر برگزار گردید دانش آموزان توسط یک مربی که دوره های مذکور را گذرانده است آموزش هایی از قبیل :پناهگیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان، بانداژ و آتل‌بندی، تریاژ مقدماتی، حمل مصدوم، اطفای حریق و چادرزنی را می‌آموزند. که در ناحیه دو شهرری 15 آموزشگاه این طرح اجرا می شود(‌8 مدرسه متوسطه اول پسران و 7 مدرسه دختران ).


وی ادر ادامه افزود:هدف از طرح دادرس این است که دانش آموز مهارت های رفتار و واکنش در شرایط سخت را آموزش می بینند و مهارت های امدادی را فرا گرفته تا در هنگام وقوع حادثه به خود و دیگران کمک کنند.


در پایان عبدالرحیمی گفت:پس از آموزش این موارد از هر مدرسه حداقل یک گروه 14 نفری به منظور مسابقه مرحله تئوری می شود.

شایان ذکراست؛مرحله اول مسابقات در سطح منطقه در مدرسه علامه طباطبایی و شاهد نجمه در روز یک شنبه مورخ 2/11/96 از ساعت 9-12 برگزار گردید و در نهایت تیم برتر وارد مرحله شهرستانی و نهایتا استانی و سپس کشوری خواهد شد.

/خبرنگار:امیر حسن سهرابی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار