مشاور معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش

جوهر سازمان دانش‌آموزی کار گروهی است

تهران (پانا) - مشاور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش جوهر سازمان دانش‌آموزی را کار گروهی خواند.

کد مطلب: ۷۱۰۴۰۸
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش، علی‌نقی یزدان‌پناه در جلسه شورای معاونان استان گلستان با اشاره به فلسفه تشکیل سازمان دانش‌آموزی اظهار کرد: در سال 1364 مجلس شورای اسلامی، سازمان پیش‌آهنگی را منحل کرد و به آموزش و پرورش اجازه داد تا سازمانی را برای مسائل نوجوانان تأسیس کند. سازمان دانش‌آموزی با این رویکرد و به منظور پاسخگویی به نیازهایی که درون مدرسه به آن‌ها پاسخ داده نمی‌شد، تأسیس شد.
وی سازمان دانش‌آموزی را عهده‌دار بحث توانمندی در بین دانش‌آموزان دانست و افزود: جوهر سازمان دانش‌آموزی کار گروهی است و در این سازمان مهمترین شکل تربیت که همان تربیت همسالان است، اتفاق می‌افتد.
یزدان‌پناه بیان کرد: مربیان سازمان دانش‌آموزی هدایت‌کننده هستند نه مداخله‌کننده. مربیان سازمان دانش‌آموزی از طریق خود بچه‌ها، عوارض را رفع کرده و می‌توانند تمام ناتوانی‌های دانش‌آموزان را مرتفع کنند.
یزدان‌پناه در ادامه گفت: دانش‌آموزان در دوره متوسطه به دنبال هویت هستند و در سازمان دانش‌آموزی به آن‌ها نقش و هویت داده می‌شود.
وی سازمان دانش‌آموزی را یک فراتشکل دانسته و از معاونان آموزشی خواست تا در کنار معاون پرورشی به دانش‌آموزان نقش داده و زمینه‌ای فراهم سازند تا پیشتازان در مدرسه به عنوان بازوی ارکان مدرسه نقش ایفا کنند.
یزدان‌پناه با اشاره به اینکه تربیت مطلوب در سایه همراهی سه عنصر خانواده، جامعه و مدرسه اتفاق خواهد افتاد گفت: برای تربیت مطلوب همه ارکان مدرسه باید همت کنند تا به بچه‌ها بیاموزیم که با پای خویش گام بردارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار