سرپرست دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد:

بسیاری از بسترهای لازم را نداریم/15هزار میلیارد تومان نیازمندیم

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به وضعیت تربیت معلمان در این دانشگاه گفت: بودجه در نظر گرفته شده برای فعالیتها در مجموع 350 میلیارد تومان برآورد شده است.

کد مطلب: ۶۶۴۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا؛ محمود مهرمحمدی در برنامه پرسشگر در خصوص روند تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان گفت: نیازمند توجه بیشتری در حوزه تربیت معلم هستیم چرا که برای ارتقای تعلیم و تربیت کشور نیازمند سرمایه گذاری بوده که با تربیت معلم محقق خواهد شد.

تربیت معلم کلید تحول در نظام آموزش و پرورش کشور

وی افزود: تربیت معلم کلید تحول در نظام آموزش و پرورش کشور است و دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش با توجه به ارتباط نزدیکی که با هم دارند برای تحقق اهداف باید تلاش کنند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه گاهی اوقات تکالیفی بر عهده ما قرار می گیرد اما با توجه به محدودیت منابع در آموزش و پرورش لوازم کافی را در اختیار نداریم عنوان کرد: تامین بودجه با تاخیر زیادی انجام می شود؛ برنامه های تحولی نیازمند همکاری عوامل انسانی بوده و مسئله کارورزی یکی از دغدغه های جدی ما محسوب می شود.

مهرمحمدی تصریح کرد: این دانشگاه بر اساس برنامه های راهبردی پیش می رود و قرار است برای تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش هر ساله حدود 30 تا 35 هزار نفر آموزش های حرفه ای را کسب کنند که بر این اساس دوره های چهارساله و دوره یکساله مهارت آموزی در نظر گرفته شده است.

برای تحول در آموزش و پرورش بسیاری از بسترها را نداریم

وی اظهار کرد: برای تحول در آموزش و پرورش بسیاری از بسترها را نداریم و نمی توان انتظار عملکرد ناگهانی را داشت. بر همین اساس دانشگاه فرهنگیان به دنبال ایجاد خروجی هایی تاثیرگذار در اجرای تعهدات آموزش و پرورش است و تا کنون قریب به 50 هزار نفر را تربیت کرده اما هنوز به طور سیستماتیک نتایج ارزیابی ها را به دست نیاورد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان به مسئله بودجه در دانشگاه اشاره کرد و گفت: بودجه هزینه امسال 220 میلیارد تومان برآورد شده که با توجه به بودجه درآمد اقتصادی و بودجه تامین و تجهیز در مجموع 350 میلیارد تومان را برای دانشگاه ایجاد کرده است. اما فضای پردیس ها بسیار فرسوده بوده و تخریبی محسوب می شوند که نیازمند اعتبارات عمرانی برای رفع آن هستیم. اما 15 هزار میلیارد اعتبار عمرانی را نداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار