«جشن کتاب» در روز ادبیات کودک و نوجوان در مازندران برگزار شد

‍«جشن کتاب» همزمان با روز ادبیات کودک ونوجوان با حضور انوشه منادی نویسنده کودک ونوجوان در ساری برگزار شد.

کد مطلب: ۶۴۰۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، ۱۸ تیرماه سالروز درگذشت «مهدی آذر یزدی» نویسنده کودک و نوجوان در ایران به نام روز ادبیات کودک و نوجوان گرامی داشته می‌شود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران امروز با حضور اعضای ادبی مراکز کانون ساری میزبان "انوشه منادی" نویسنده کتاب های کودک ونوجوان بود.

«مریم جمشیدی» مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران نیز مهمان ویژه این آیین بود.

محمدعلی یزدان شناس در این آیین با تاکید بر نقش ادبیات فارسی در حفظ میراث فرهنگی ایران اسلامی، به اندیشه های بزرگان ادبیات ایران اشاره کرد و گفت: «ماندگاری اندیشه‌های حافظ، مولوی، فردوسی و همه مشاهیر ایران و البته جهان وامدار قلم و ادبیات است.»

وی اظهار داشت: «در کانون پرورش فکری نیز به واسطه کتاب و کتاب خوانی، نوشتن و ادبیات دارای اهمیت ویژه ای است و ما خوشحالیم با این بهانه در حوزه های مختلف: فرهنگی، هنری و ادبی فعالیت داریم.»

یزدان شناس با اشاره به حضور" انوشه منادی" نویسنده صاحب نام حوزه کودک ونوجوان در جمع فعالان ادبی و نویسندگان و شاعران نوجوان عضو کانون مازندران؛ این فرصت را زمینه موثری برای پرورش و تربیت استعداد های اعضای مستعد ادبی یاد کرد و بر استمرار این برنامه ها تاکید نمود.

نوشتن را از دوران نوجوانی آغاز کرده است

انوشه منادی نیز با ابراز خرسندی از حضور در جمع اعضای نویسنده و شاعر نوجوان عضو کانون پرورش فکری، کانون را مجموعه‌ای مناسب برای ظهور و بروز خلاقیت ها و استعداد های کودکان ونوجوانان دانست.

وی با بیان اینکه نوشتن را از دوران نوجوانی آغاز کرده است، گفت: «حوزه ادبیات نوجوان، حوزه بسیار جدی است که می تواند تاثیر شکرفی بر ادبیات بزرگسال نیز داشته باشد.»

منادی ادامه داد: ‍«بسیاری از نویسندگان ادبی جهان همچون " چارز دیکنز" و " مارک تواین" از این دسته اند که شاه کارهای ادبی خلق کرده‌اند که برای گروه سنی نوجوان بوده است.»

این نویسنده کتاب در حوزه نوجوان و بزرگسال که برخی از آثاری او در کانون پرورش فکری به چاپ رسیده است گفت: «من با این هدف که مخاطبم بزرگسال باشد، کارهای جدی در حوزه نوجوان نوشتم و به چاپ رسیده است.»

انوشه منادی متولد 1337 تهران و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد ادبیات داستانی است.

خودش چنین می‌گوید: «از سیزده سالگی در کانون پرورش فکری، به مدت شش سال موسیقی و تاتر و فیلم‌سازی آموزش دیدم. از سال 1367 کار فیلم‌سازی (به طور تجربی) و هم چنین ساخت فیلم‌های کوتاه مستند داستانی را شروع کردم. فیلم کوتاه "شوپه" حاصل این دوره است.»

«داستان‌نویسی را به طور حرفه‌ای از کلاس آتلیه کسری استاد هوشنگ گلشیری در سال 1368 آغاز نمودم و تا پایان عمر استاد در محضرشان شاگردی کرده‌ام. جدا از عرصه داستان‌نویسی ، در عرصه نقد و بررسی و تدریس داستان، در مطبوعات و مجلات ادبی آثار متنوع به چاپ رسانده‌ام. آخرین نقد و بررسی‌ام بر روی رمان ماهو، نوشته‌ی منیرالدین بیروتی، 31 شهریور 1395 در روزنامه شرق به چاپ رسیده است ...»

کتاب‌هایی که از وی چاپ شده‌اند، بدین شرح است:
رمان نوجوان "کره‌ی طلایی" -رمان "از پس آبی زلال"- رمان "سوزه سوزه" - مجموعه داستان کوتاه بزرگسال به نام "آبکند" - مجموعه داستان کوتاه به نام "شهربانو طلا" - رمان نوجوان به نام "بازگردانده شده".

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار