انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل فنی وحرفه ای و اداره کل زندان ها است

بمنظور ارائه آموزش های مهارتی به زندانیان درکارگاههای آموزشی مستقر در ندامتگاهها، تفاهم نامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی وحرفه ای و اداره کل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان گلستان منعقد گردید.

کد مطلب: ۴۹۶۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانااز گلستان، در جلسه ای بمنظور انعقاد تفاهم نامه همکاری بین این اداره کل و اداره کل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی، ابوالفضل تیرانداز مدیرکل، گفت: این اداره کل همانند سنوات قبل آمادگی کامل برای ارائه آموزش های مهارتی در زندان ها را دارد و خوشحالیم که هرساله رغبت نسبت به فراگیری آموزش های فنی وحرفه ای در زندان ها افزایش پیدا میکند.

وی همچنین در ادامه اظهار داشت: اداره کل آموزش فنی وحرفه ای گلستان آمادگی دارد نسبت به ارائه آموزش های مهارتی به خانواده های زندانیان اقدامات لازم را انجام دهد.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای گلستان با اشاره به اهداف تفاهم نامه همکاری، تشریح کرد: تأثیر مثبت روحی، روانی و تربیتی برای زندانیان در دوران محکومیت به حبس، توانمندسازی زندانیان جهت اشتغال مفید و مولد پس از آزادی و توانمندسازی جهت تأمین معاش و بازدارندگی از ارتکاب مجدد جرم و بازگشت به محیط زندان، از جمله اهدافی است که در این تفاهم نامه دنبال می شود.

امینی مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان گلستان نیز در این جلسه ضمن اشاره به موفق بودن ارائه آموزش های فنی وحرفه ای در زندان ها، گفت: این آموزش ها برای زندانیان بسیار مفید بوده و توانسته نظر بسیاری از زندانیان را جلب کند بطوریکه در سال 94 نسبت به سال 93 رشد 10 درصدی داشته است.

وی در پایان همچنین با اشاره به افزایش تعداد نفرات اشتغال مولد در سال 94 نسبت به سال 93، گفت: 695 نفر در سال 93 اشتغال مولد پس از گذراندن دوره های آموزش مهارتی بوده است که این رقم در سال 94 به 765 نفر افزایش پیدا کرده است که نشان دهنده این موضوع بوده که خوشبختانه روند رو به افزایشی داشته است و از جمله اهدافی که دنبال می شود این موضوع است که این رقم روز به روز افزایش پیدا کند تا افراد زندانی به اشتغال پایدار رسیده و بتوانند وضعیت معیشتی خود را بهتر نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار