فرصت طلایی اپه از دست رفت؛ کسب سهمیه المپیک، ۲۴ ساعت به تاخیر افتاد

تهران (پانا)- آخرین رویداد کسب سهمیه المپیک شمشیربازی در شرایطی آغاز شد که نمایندگان کشورمان در اسلحه اپه نتوانستند جواز حضور در المپیک پاریس را به دست بیاورند تا امیدها به فردا موکول شود.

کد مطلب: ۱۴۷۰۶۹۱
لینک کوتاه کپی شد
فرصت طلایی اپه از دست رفت؛ کسب سهمیه المپیک، ۲۴ ساعت به تاخیر افتاد

آخرین رویداد کسب سهمیه المپیک در رشته شمشیربازی در شرایطی به میزبانی فجیره امارات آغاز شد که نمایندگان کشورمان نتوانستند جواز حضور در المپیک پاریس را به دست بیاورند. این درحالی است که فردا شمشیربازی ایران با سه نماینده در سه اسلحه اپه زنان، فلوره مردان و سابر زنان به میدان خواهد رفت تا شانس خود را برای این بازی‌ها امتحان کند.

در مسابقات امروز، زهرا کارگر در اسلحه فلوره بانوان و محمد اسماعیلی در اپه مردان دو نماینده ایران بودند که نتوانستند راهی المپیک شوند، هرچند اسماعیلی تا مرحله نیمه‌نهایی پیش رفت اما با شکست در این مرحله از صعود به فینال و کسب سهیمه المپیک بازماند.

نتایج مسابقات امروز به این شرح است:

اسلحه فلوره بانوان

زهرا کارگر نماینده ایران در این بخش از مسابقات بود که با حضور ۱۴ شمشیرباز برگزار شد. کارگر در مرحله مقدماتی متحمل ۵ باخت شد و نماینده بحرین را شکست داد و از صعود بازماند. کارگر در جدول رده‌بندی صاحب جایگاه دوازدهم شد.

اسلحه اپه مردان

رقابت‌های اسلحه اپه با حضور ۲۴ شمشیرباز و با حضور محمد اسماعیلی نماینده ایران برگزار شد. اسماعیلی در مرحله گروهی با کسب ۳ پیروزی و متحمل شدن دو باخت موفق به صعود و حضور مستقیم در جمع ۱۶ بازیکن برتر شد. این ملی‌پوش اپه در این مرحله و در رقابت با عبدالعزیز الشاطی از کویت ۱۵ بر ۱۱ پیروز شد و به جمع ۸ بازیکن برتر صعود کرد. «رانگ لی» از چین تایپه حریف اسماعیلی در این جدول بود. اسماعیلی به برتری ۱۵ بر ۱۲ دست یافت و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.

شمشیرباز اسلحه اپه ایران در مرحله نیمه‌نهایی مقابل «هانگ وی هو» از هنگ کنگ قرار گرفت و با قبول شکست ۱۵ به ۱۴ از صعود به فینال بازماند. در نهایت او همراه با نماینده ویتنام در جایگاه مشترک سوم قرار گرفت.

گفتنی است در مسابقات شمشیربازی انتخابی زون آسیا، تنها نفرات قهرمان هر بخش صاحب سهمیه المپیک می‌شوند. شمشیربازی ایران فردا یکشنبه در اپه زنان، فلوره مردان و سابر زنان نماینده دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار