یک مقام مسئول در محیط زیست به پانا خبر داد؛

جلوگیری از فعالیت صنایع آلاینده آب/ نظارت بر سلامت آب شرب

خبرگزاری پانا: مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست از برخورد با صنایع آلاینده ای که موجب آلودگی آب می شود خبر داد و گفت: سازمان محیط زیست مانع ادامه فعالیت این صنایع می شود.

کد مطلب: ۲۹۴۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد

حسن پسندیده در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، درخصوص نظارت سازمان محیط زیست بر استانداردهای زیست محیطی منابع آبی کشور اظهار داشت: نظارت های سازمان بر خروجی تصفیه خانه فاضلاب ها به ویژه در بخش کشاورزی و آبیاری انجام می شود.

مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست درباره نظارت این مرکز بر منابع آب شرب نیز گفت: نقش سازمان محیط زیست در ارتباط با منابع آب شرب در بحث نظارت و شناسایی کانون هایی است که احتمال آلودگی دارند اما آنچه در مورد منابع آبی اهمیت دارد، رعایت استاندارد برای سالم بودن آب شربی است که به دست مردم می رسد.
وی ادامه داد: وظیفه پایش آنلاین سلامت آب بر عهده وزارت بهداشت است اما سازمان محیط زیست نیز در این باره وظیفه نظارتی خود را انجام می دهد.
پسندیده درباره برخورد با صنایعی که استاندارهای محیط زیستی را رعایت نمی کنند، گفت: اگر ضوابط و استانداردهای سازمان محیط زیست رعایت نشود، نواقص توسط سازمان اعلام می شود که در صورت کوتاهی، طبق قوانین و مقررات حفاظت و بهسازی محیط زیست و آیین نامه های جلوگیری از آلودگی آب با واحد آلاینده برخورد و از ادامه فعالیت آن جلوگیری می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار