کارشناس منابع طبیعی در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد:

ضرورت مطالعه و ارائه طرح اولیه برای تقویت هنرستان‌ها

تهران(پانا)- کارشناس منابع طبیعی بیان کرد در گذشته اساتید برای برنامه‌های مختلف در ابتدا خواستار ارائه طرح بودند. در ابتدا برای انجام تحقیقات باید طرحی را نوشت سپس با مطالعه و تحقیق فراوان در آن راستا،طرح را به مرحله اجرا نزدیک کرد. برای نوشتن طرح باید در همان موضوع سواد لازم را داشت تا بتوان طرحی خوب نوشت.پس از نوشتن طرح، باید تلاش کرده تا طرح نوشته شده نتیجه‌بخش و موثر باشد.

کد مطلب: ۱۴۴۲۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت مطالعه و ارائه طرح اولیه برای تقویت هنرستان‌ها

ایرج محمدی، کارشناس منابع طبیعی در گفت‌وگو با پانا نقش هنرستان‌های مختلف در تربیت نیروی ماهر را مهم ارزیابی کرد و افزود: «باید هنرستان‌ها را در مکان‌هایی که شرایط کار در آن‌جا وجود دارد، تاسیس کنند. در هر مکانی زمینه‌های مشخصی برای فعالیتی خاص وجود دارد این قابلیت‌ها را شناسایی کرده و هنرستان‌ها را مطابق با این زمینه‌ها احداث کنند. هنرستان باید بر اساس استعدا‌های متفاوت در هر منطقهتاسیس شود.»

برنامه‌های موفق در گرو مطالعه فراوان

محمدی بیان کرد: «هنرستان‌های گوناگون در بخش صنعت و کشاورزی در منطقه‌ای مناسب احداث شود. هر برنامه‌ موفقی در گرو مطالعه است. اگر افراد با سواد با مطالعه و طراحی درست داشته باشند، همه چیز در جای خود قرار می‌گیرد و اگر بدون مطالعه طرحی اجرا شود، نتایج خوبی به دنبال نخواهد داشت.»

این کارشناس درباره کمبود تجهیزات آموزشی در هنرستان‌ها بیان کرد: «بعضی از هنرستان‌ها از لحاظ تجهیزات ‌آموزشی با کمبود مواجه است و در بعضی از آن‌ها تجهیزات به سال‌های اولیه تاسیس باز می‌گردد.»

وی درباره اینکه کمک به آموزش و پرورش برای نوسازی تجهیزات وظیفه کدام سازمان یا نهاد است، بیان کرد: «سازمان‌های مختلفی می‌توانند با کمک به آموزش و پرورش شرایط را برای این اقدامات فراهم کنند. در دنیا الگوهای خوبی وجود دارد که می‌توانیم با الگوبرداری از آن‌ها مسیر آموزشی را تقویت کنیم.»

محمدی بیان کرد: «از جمله کشورهایی که در زمینه آموزش مسیر خوبی را طی کرده است، انگلستان است. انگلستان از مسیرهای مختلف هزینه‌های متعددی را برای تقویت سیستم آموزشی خود کرده تا افراد در مدارس آموزش‌های لازم را ببینند.»

کمک وزارت جهاد کشاورزی به آموزش و پرورش با برنامه‌ریزی در جهت کنترل برنامه ها

این کارشناس گفت: «وزارت جهاد کشاورزی امکانات فراوانی در جهت آموزش دارد که می‌تواند با برنامه‌های متعدد این امکانات را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد. وزارت جهاد باید با برنامه‌ریزی در جهت تحقیقات و کنترل برنامه‌ها تا اجرای آن‌ها، به آموزش و پرورش در این راستا کمک کند.»

وی یاد آور شد: «در گذشته اساتید برای برنامه‌های مختلف در ابتدا خواستار ارائه طرح بودند. در ابتدا برای انجام تحقیقات باید طرحی را نوشت سپس با مطالعه و تحقیق فراوان در آن راستا،طرح را به مرحله اجرا نزدیک کرد.»

محمدی بیان کرد: «برای نوشتن طرح در ابتدا باید در همان موضوع سواد لازم را داشت تا بتوان طرحی خوب نوشت. در مرحله دوم و پس از نوشتن طرح، باید تلاش کنیم تا طرح نوشته شده نتیجه‌بخش و موثر باشد. بهتر است همه برنامه‌ها در کشور با استفاده از طرح نوشته‌شده بده و در قالب دستوری ارئه نشود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار