کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد:

ضرورت کاهش بودجه‌های جاری برای جلوگیری از کسری

تهران(پانا)- کارشناس اقتصادی بیان کرد بهترین و مناسب‌ترین راه برای جلوگیری از کسری بودجه این در کشور است که بودجه‌های جاری و دستگاه‌هایی که بودجه زیادی دارند، کاهش یابد. زیرا دستگاه‌هایی وجود دارند که بودجه زیادی داشته و کاهش این بودجه‌های جاری می‌تواند برای جلوگیری از کسری بودجه مفید باشد.

کد مطلب: ۱۴۳۸۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت کاهش بودجه‌های جاری برای جلوگیری از کسری

علی قنبری، کارشناس اقتصادی درباره اینکه درآمدهای بودجه در سه ماه پایان سال جاری تحقق می‌یابد یا خیر، بیان کرد: «تحقق درآمدهای بودجه در سه ماه پایان سال جاری کمی بعید است و به نظر می‌رسد با کسری بودجه رو به شویم.»

وی ادامه داد: «اکنون با توجه شرایط اقتصادی نامناسب، قیمت نامناسب نفت ایران و وجود تحریم‌ها به نظر می‌رسد با کسری بودجه مواجه شویم. از راهکارهای مفید که می‌توان در این شرایط اعمال کرد، کاهش هزینه‌های جاری است. امیدواریم با تمهیدات دولت در این زمینه با این مشکل در سال آینده برخورد نکنیم.»

قنبری افزود: «بهترین و مناسب‌ترین راه برای جلوگیری از کسری بودجه در کشور این است که بودجه‌های جاری و دستگاه‌هایی که بودجه زیادی دارند، کاهش یابد. زیرا دستگاه‌هایی وجود دارند که بودجه زیادی داشته و کاهش این بودجه‌های جاری می‌تواند برای جلوگیری از کسری بودجه مفید باشد.»

کارشناس اقتصادی تاکید کرد: «اگر دولت برای تحقق درآمدها مجبور به استقراض و چاپ پول شود، با افزایش نقدینگی و استقراض تورم در کشور بالا رفته و باعث آسیب می‌شود. پیش‌بینی می‌شود با توجه به روند انتخابی در سال جاری، با کسری بودجه در سال جدید مواجه شویم. زیرا درآمدهای مالیاتی 50 درصد افزایش یافته و هزینه‌های جاری نیز رشد قابل توجهی داشته است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار