دستور رئیس جمهوری برای جلوگیری از کسری بودجه و درخواست برای لایحه بودجه ۱۴۰۳

تهران(پانا)- رئیس جمهور از اعضا هیات دولت خواست سرفصل‌های لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را تکمیل کنند و به رئیس سازمان برنامه و بودجه دستور جلوگیری از کسری بودجه داد.

کد مطلب: ۱۴۱۸۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد
دستور رئیس جمهوری برای جلوگیری از کسری بودجه و درخواست برای لایحه بودجه ۱۴۰۳

به گزارش سازمان بورس، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه هیأت دولت با تشریح تغییرات رویکردی بودجه ۱۴۰۳ و پیش‌ بینی‌ مقدماتی از منابع و مصارف با رویکرد تداوم رشد تولید و کنترل تورم و همچنین چالش‌های پیش‌رو و ناشی از ناترازی‌ها، رویکرد بودجه سال آینده را اجرای سیاست‌های کلی، تحقق عدالت و اصلاح برخی ناترازی‌ها اعلام کرد و اعضای دولت نیز پیشنهاداتی مطرح کردند.

براساس این گزارش، ابراهیم رئیسی هم اعلام کرد: انتظار می رود لایحه بودجه سال آینده در موعد مقرر و بعد از اتمام بررسی لایحه برنامه هفتم به مجلس ارسال شود. بنابراین اعضای دولت مکلفند نظرات و محورهای تکمیلی را به سازمان برنامه و بودجه اعلام کنند.

وی از رئیس سازمان برنامه و بودجه خواست تا با واقعی کردن درآمدها و مصارف از کسری بودجه جلوگیری کند و بر آثار تورمی بودجه و محاسبه آثار اقتصادی و اجتماعی و توجه به رویکردهای اقناعی بر واقعی بودن همه ابعاد بودجه و مسئولیت‌پذیری تأکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار