یکی از معاونین پرورشی مدارس چهارمحال و بختیاری:

آموزش برابر همه دانش‌آموزان با اجرای طرح فراگیر در مدارس

شهرکرد( پانا) - یکی از معاونین پرورشی مدارس چهارمحال و بختیاری عنوان کرد با اجرای طرح فراگیر پرورشی، شرایط آموزشی برابر برای همه دانش‌آموزان فراهم می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۳۷۷۶۴
لینک کوتاه کپی شد
آموزش برابر همه دانش‌آموزان با اجرای طرح فراگیر در مدارس

مهناز شفیعی، معاون پرورشی مدرسه بهار دانش ناحیه یک شهرکرد مفهوم طرح فراگیر مدارس را آموزش برابر برای تمامی دانش آموزان حتی با توان‌های ویژه دانست و در ادامه افزود: مدارس استان چهارمحال و بختیاری برای آموزش به تمامی دانش آموزان بدون توجه به وضعیت جسمانی، روحی، زبانی و هوشی باید برای رسیدن به آموزش برابر تلاش کنند.

شفیعی در خصوص هدف برگزاری این طرح بیان کرد: هدف از برگزاری طرح فراگیر در مدارس استان چهارمحال و بختیاری «آموزش برابر برای دانش آموزان با معلولیت های جسمانی و برخورداری از تمامی حقوق یادگیری علم و مفاهیم پرورشی است.»

وی تصریح کرد: در این راستا وزارت آموزش و پرورش با راه اندازی سامانه نورینو تلاش کرد تا استعدادهای دانش آموزان کم توان ذهنی را کشف کند تا در ادامه بتوانند در کنار دانش آموزان دیگر به طور برابر در مسابقات قرآنی و فرهنگی شرکت کنند و با استفاده از این فرصت طلایی دانش آموزان کم توان ذهنی اعتماد به نفس خود را افزایش می دهند و با هم سن و سال های خود به طور برابر در مسابقات شرکت کنند و شاهد موفقیت خود باشند.

شفیعی یکی از مزیت های طرح فراگیر مدارس را پذیرش دانش آموزان با معلولیت جسمانی و کم توان ذهنی در نزدیک ترین مدرسه به محل سکونت دانش آموزان دانست و عنوان کرد: دانش آموزان کم توان ذهنی و دارای معلولیت جسمانی با توجه به اجرای این طرح در استان چهارمحال و بختیاری می توانند در نزدیک ترین مدرسه به محل سکونت خود با سایر دانش آموزان تحصیل کنند.

وی مزایای دیگر این طرح را آگاه سازی معلمان آموزشی و پرورشی بیان کرد و گفت: با اجرای این طرح و آگاه سازی معلمان پرورشی و آموزشی فضایی برای آموزش برابر در تمامی مدارس ایجاد شد.

وی هزینه وسایل طرح فراگیر و تفاوت های فردی را معایبی چشمگیر دانست و اظهار کرد: تامین بودجه، خدمات تکمیلی و سازماندهی نیروهای انسانی یکی از مشکلات این طرح ویژه است؛ اما امید است تا در سال های آینده این مشکلات برطرف شود.

شفیعی در پایان از معلمان صبور آموزشی و پرورشی درخواست کرد دانش آموزان با توان های ویژه را در کلاس های درسی با آغوش باز پذیرا باشند.

خبرنگاران دانش آموز: مرضیه امیرخانی؛ فاطمه آقابابایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار