رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی:

مدرسه‌سازی‌، زمینه‌ساز انسان‌سازی است

مشهد (پانا) - رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی گفت مدرسه‌سازی یعنی انسان‌سازی چرا که با آموزش رشد اجتماعی اتفاق می‌افتد و همین مسئله جامعه را از آسیب‌های متعدد محفوظ نگه می‌دارد.

کد مطلب: ۱۴۳۳۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه‌سازی‌، زمینه‌ساز انسان‌سازی است

جواد روحانی در حاشیه مراسم افتتاح پیش دبستانی و دبستان زنده یاد حاج تقی موحدیان به پانا گفت: رهبر معظم انقلاب نیز مدرسه‌سازی را یک حسنه بزرگ و صدقه جاریه می‌نامند که نشان‌دهنده درک درست جامعه از اهمیت تعلیم و تربیت فرزندان است و بوسه می زنیم بر دستان پرتلاش، توانمند و دستان پرمهر و عطوفت و گره گشای نیکوکاران محترم.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد مدارس استثنایی به دستان توانمند خیرین بنا نهاده شده است، گفت: اگر خیرین کنار ما نباشند عدالت آموزشی و تربیتی که در سند تحول بنیادین نیز به آن تاکید شده اجرا نمی شد.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه مدارس استثنایی نماد عدالت آموزشی و تربیتی هستند، اظهار کرد: در استان بالغ بر 9 هزار دانش آموز با نیاز ویژه در بیش از ۲۴۷ فضای آموزشی در استان تحصیل می کنند که ۱۰ درصد کل دانش آموزان استثنایی کشور را تشکیل می‌دهند و این موضوع بدین معنی نیست که جمعیت افراد با نیاز‌های ویژه در این استان بالاست، بلکه به معنای وارد شدن تعداد زیادی از دانش آموزان استثنایی به چرخه تحصیل و تعلیم است.

روحانی یکی از مهمترین مأموریت های آموزش و پرورش را فراهم کردن فرصت های برابر آموزشی برای همه کودکان واجب التعلیم عنوان کرد و گفت: هدف از آموزش و پرورش کودکان و دانش آموزان استثنایی این است که با فراهم کردن امکانات آموزشی بتوانیم دانش آموزان با نیازهای ویژه را به جامعه برگردانیم و از آسیب های اقتصادی و اجتماعی به این عزیزان پیشگیری کنیم و با همکاری سایر نهادها این آسیب ها را به حداقل برسانیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: در استان دانش آموزان در هفت گروه استثنایی نیاز به خدمات ویژه و فضاهای استاندارد و خاص دارند که باید در آنها اتاق بازی درمانی اتاق تاریک و چند حسی وجود داشته باشد که الحمدالله به همت نیکوکاران توانستیم فضاهای استانداردی را ایجاد کنیم.

وی گفت: در حاشیه شهر مشهد با توجه به تراکم جمعیت دانش آموزی احداث مدارس استثنایی بسیار مورد نیاز است تا دانش آموزان دسترسی راحت تری به مدرسه محل سکونت خود داشته باشند.

گفتنی است پیش دبستانی و دبستان زنده یاد حاج تقی موحدیان ویژه دانش آموزان طیف اوتیسم در زمینی به مساحت ۹۰۰ مترمربع و با زیربنای ۴۵۰مترمربع در ۷ کلاس درس ساخته شده که حدود ۵۰ دانش آموز طیف اوتیسم را تحت پوشش قرار می دهد. این مدرسه به همت خیر نیک اندیش علیرضا موحدیان احداث شده است و با حضور محسن داوری فرماندار مشهد مقدس و سید امیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش استان افتتاح شد.

دانش آموز خبرنگار:حسناداریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار