معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل:

اردبیل در شبکه‌سازی تشکل‌های خیرین رتبه اول کشور را دارد

اردبیل(پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت این استان رتبه اول کشوری شبکه‌سازی تشکل‌های خیرین را داشته و عملکرد بسیار قابل قبول و قابل‌توجهی در این زمینه کسب کرده است.

کد مطلب: ۱۴۲۸۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
اردبیل در شبکه‌سازی تشکل‌های خیرین رتبه اول کشور را دارد

رضا قاسمیان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل در همایش تکریم از خیرین استان اظهار کرد: استان اردبیل معدن طلای انسانی است و در هر کوچه و هر خانه آن انسان‌های خیرخواه با قلب بزرگ وجود دارد.

وی افزود: اخیرا پزشکی قانونی کشور آماری اعلام کرد که بر اساس آن استان اردبیل در نزاع مقام اول کشوری را دارد و این مایه تاسف است و چهره استان اردبیل را مخدوش کرد.

معاون استاندار اردبیل یادآورشد: ماجرا این است وقتی افراد به پزشکی قانونی مراجعه می‌کنند نسبت به درصد جمعیت ثبت می‌شود که به چه تعداد دعوای جمعی انجام شده است. این آمار مخدوش است از این بابت که در بسیاری از استان‌ها مردم نزاع دارند ولی به پزشکی قانونی مراجعه نمی‌کنند.

قاسمیان افزود: نکته بعدی این است در برخی استان‌ها ممکن است در بحث رانندگی و سایر موضوعات بگومگوهایی شود ولی اینها به عنوان دعوا ثبت نمی‌شود و استان اردبیل در این حوزه و در ارائه این آمار مظلوم واقع شده است.

وی خاطرنشان کرد: استان اردبیل مقام اول کشوری در شبکه‌سازی تشکل‌های خیرین را داشته و عملکرد بسیار قابل قبولی دارد و جایگاه و شان این استان فراتر از این است که با این آمارها به شان و شخصیت استان آسیب وارد شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به این که خیرین استان در ساخت مدرسه ، مسکن ، تقویت بخش سلامت و درمان ، ساخت مسجد ، کتابخانه و سایر حوزه‌ها زبانزد خیرین کشور هستند ، ادامه داد: در این استان ۱۲ دستگاه و سازمان متولی تشکل‌مندسازی ، حرکت‌دهی و ساماندهی این مقوله خیرخواهی هستند و انصافا حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و پرچمدار عدالت و کرامت در کشور هستند.

قاسمیان به خیرین استان توصیه کرد با اولویت‌بندی مسائل و امور خیریه به برخی موضوعات اولویت اساسی و حیاتی داده و بر اساس نیازها این مبحث و نیازسنجی را مورد توجه قرار دهند.

وی همچنین خواستار توجه خیرین به حوزه آموزش و توانمندسازی این بخش در استان به عنوان یکی دیگر از نیازهای اساسی شد.

این مقام مسئول هدف حاکمیت‌ها در جهان را اغلب تامین نان ، مسکن ، آزادی و یا امنیت ، رفاه و آزادی ذکر کرد و افزود: در تمام جوامع اولین نیاز امنیت است که گران‌ترین، حساس‌ترین و حیاتی‌ترین نیاز بشری است، تمام ساختارهای حکومتی برای تامین امنیت تلاش می‌کنند و به‌طور نسبی در تامین این امنیت موفق هستند.

قاسمیان با اشاره به نیاز انسان به رفاه نیز گفت: تمام حکومت‌ها با روش‌ها و مدل‌های مختلف اقتصادی دنبال تامین رفاه جامعه هستند و در بحث آزادی نیز تعریف‌های بسیار متنوع و متفاوتی ارائه شده و مردم می‌گویند باید امنیت و آزادی داشته باشیم و در سایه امنیت از رفاه برخوردار شویم ، تمام حکومت‌ها ادعا می کنند برای تحقق این سه مقوله مهم و حیاتی تلاش می‌کنند.

وی تصریح کرد: در کره زمین بیش از ۲۰۰ کشور حاکمیت وجود دارد که در بین همه اینها فقط در کشور اسلامی ما به این سه موضوع اکتفا نشده است بلکه انقلاب اسلامی فراتر از توجه به لزوم تامین امنیت ، رفاه و آزادی دنبال عدالت و کرامت بوده است ، این همه شهید و مقاومت هدفی فراتر از رفاه جسمی و رفاه پیرامون مسائل اقتصادی دنبال کرده و بلکه کرامت و عدالت را هم مدنظر قرار داده است.

وی با تجلیل از خیرین استان ادامه داد: این جمع حاضر برای تحقق عدالت و کرامت تلاش می‌کنند ، تحقق عدالت در کشور فعلا به‌صورت نسبی برقرار است ، در تحقق عدالت در چهار و پنج سال گذشته به‌صورت ۱۰۰ درصد نه بلکه به‌صورت نسبی موفق شده‌ایم ، خیرین و خدمتگزاران نظام کم کسری‌های عدالت در جامعه را جبران و برای روسفیدی انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل نکته مهم بعدی را کرامت دانست و گفت: عمل خیر مخفیانه که در آن کرامت شخص کمک شونده حفظ می‌شود و عزت و کرامت یکی از مهم‌ترین اهداف انقلاب اسلامی است که جمع حاضر به ارتقای عزت و سطح کرامت جامعه به‌صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کند، این جمع تلاش می‌کند هیچ پدری از فرزندانش شرمنده نشده و شخصیتش حفظ شود.

قاسمیان افزود: خیرین و مسئولان استان در حوزه‌های مختلف از جمله بخش درمان ، تغذیه ، مسکن و سایر حوزه‌ها موفق عمل کرده‌اند و به جمع حاضر تبریک می‌گویم که پرچم عدالت و کرامت در دستشان است و خداوند متعال توفیق داده شان و شخصیت پرچم عدالت و کرامت را حفظ و تقویت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار