‌رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خبر داد:

80 درصد مدارس استثنایی کشور به دست خیرین ‌ساخته می‌شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه 80 درصد مدارس استثنایی کشور به دست خیرین مدرسه‌ساز ساخته می‌شود بر ارتقای کیفیت‌بخشی به فعالیت‌ها و برنامه‌ها در این سازمان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۲۹۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد
80 درصد مدارس استثنایی کشور به دست خیرین ‌ساخته می‌شود

حمید طریفی حسینی با بیان این‌که هر جامعه‌ای برای رسیدن به رشد و تعالی همه‌جانبه، نیازمند توجه به همه استعدادهای خود است، اظهار کرد: وظیفه ما در آموزش و پرورش آن است که همه این استعدادها را در مسیر شکوفایی و تبدیل شدن به سرمایه انسانی قرار دهیم.

وی با بیان اینکه اگر کشوری به معلولان خود به دید محدودیت بنگرد، قطعا خود را از بخشی از استعدادهای نهفته محروم کرده است، گفت: 80 درصد مدارس استثنایی کشور به دست خیرین مدرسه‌ساز ساخته می‌شود و قدردان زحمات و مشارکت ارزنده خیرین عزیز هستیم.

وی با یادآور‌شدن این موضوع که بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مدرسه محل تلاقی دولت و ملت در رشد و پیشرفت همه‌جانبه کشور و کانون تربیتی هر محله است، اضافه کرد: مأموریت ما، هموار‌سازی مسیر رشد و شکوفایی همه دانش‌آموزان است و در این مسیر، تفاوتی بین دانش‌آموزان عادی و استثنایی قائل نیستیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به قانون حمایت از حقوق معلولان، افزود: آموزش و پرورش استثنایی کشور با سابقه‌ بیش از یک قرن، به دنبال کیفیت‌بخشی به فعالیت‌ها و برنامه‌های خود است.

وی با تأکید بر حمایت همه‌جانبه دولت از دانش‌آموزان نیازمند خدمات ویژه ادامه داد: خوشبختانه در ماه‌های اخیر، حدود یک هزار ردیف استخدامی نیروهای توانبخشی و همچنین امکان جذب بیش از دو هزار آموزگار استثنایی فراهم شده است. همچنین خوشحالیم که مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به‌هنگام در سراسر کشور می‌توانند از مقطع پیش دبستانی، خدمات خاصی برای دانش‌آموزان نیازمند خدمات ویژه ارائه دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار