معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

آغاز دوره آموزشی ‌معلمان کلاس‌های چندپایه و ‌راهبران آموزشی از فردا

تهران (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش از آغاز دوره آموزشی برای نماینده معلمان کلاس‌های چندپایه و آموزش راهبران از روز چهاشنبه در شهر مقدس مشهد خبر داد و گفت به لحاظ اهمیت و حساسیت کلاس‌های چندپایه، در بحث آموزش این معلمان باید دقت زیادی صورت گیرد.

کد مطلب: ۱۴۳۱۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد
آغاز دوره آموزشی ‌معلمان کلاس‌های چندپایه و ‌راهبران آموزشی از فردا

هفتمین جلسه تبیین و هماهنگی برنامه‌های معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با حضور معصومه نجفی پازکی معاون آموزش ابتدایی وزیر برای معاونین آموزش ابتدایی و روسا و کارشناسان ادارات تکنولوژی، دوره اول و دوره دوم ادارات کل سراسر کشور از طریق اسکای روم و به شکل مجازی برگزار شد.

معاون وزیر ضمن تکیه بر احیای کیفیت آموزش تصریح کرد: مخاطبین ما کودکانی هستند که هرچند امروز مطالبه‌ای برای دریافت حق خود ندارند اما اگر برای احقاق حق این عزیزان همه توان و وقت خود را نگذاریم، روزی خواهد رسید که سخت می‌توانیم پاسخگوی عملکرد خود باشیم.

نجفی مسئولیت‌های محوله به ۱۲ دبیرخانه کشوری را گوشزد کرد و گفت: وقتی صحبت از شبکه‌سازی می‌کنیم، اینگونه نیست که هر استان به تنهایی تصمیماتی را اخذ کند بلکه باید همه معاونین به‌عنوان اعضای اتاق فکر در همه کارها سهیم باشند و مسائل در آن کارگروه‌ها مطرح شده و مورد بحث و بررسی قرار بگیرد و نهایتا تصمیمات اخذ شده به یک شیوه‌نامه بیانجامد و موضوع کاملا شورایی پیش برود.

وی در تبیین فرایند سه ساله برنامه نظام دوری بر ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی فارسی اول ابتدایی، اختلالات، سواد دیجیتال و استعدادیابی با اولویت زبان فارسی تاکید کرد و افزود: برنامه‌های آموزشی به لحاظ محتوایی و اجرا به گونه‌ای انجام شود که معلمان مجری این طرح مانند دانشجویانی باشند که در طی یک دوره نخبگی به یک بالندگی حرفه‌ای دست می‌یابند.

نجفی اضافه کرد: بحث نظارت بر فرایند اجرا بسیار مهم است و حتما این مسیر سه ساله توسط ارزیابان یک نهاد بیرونی مورد ارزشیابی طولی قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر در ادامه به بحث آموزش والدین و آموزش مدیران نیز اشاره کرده و توصیه‌هایی نیز به دبیرخانه‌های مسئول ارائه کرد.

وی به آغاز دوره آموزشی برای نماینده معلمان کلاس‌های چندپایه و آموزش راهبران از روز چهاشنبه در شهر مقدس مشهد اشاره کرد و گفت به لحاظ اهمیت و حساسیت کلاس‌های چندپایه، در بحث آموزش این معلمان باید دقت زیادی صورت گیرد.

نجفی روز بدون کیف را قطعه‌ای از پازل تغییر رویکرد معلمان دانست و اظهار کرد: در این طرح هدف این است که معلم از کتاب محوری فاصله بگیرد. چراکه کتاب تنها یکی از ابزار یادگیری است و این مهم به کمک خلق موقعیت‌های یادگیری و طراحی آموزشی برای موقعیت‌های یادگیری خارج از کتاب درسی داشته باشد و در این راستا باید برای معلمان دوره‌های آموزشی درنظر گرفت.

نجفی در جای دیگر از سخنان خود بر نظارت و پایشی از جنس تعالی در حین اجرای برنامه‌ها تاکید داشت و افزود: برای بالا بردن بهره‌وری و اثربخشی برنامه‌ها در کلاس درس قطعا وجود یک سیستم نظارت و پایش از فرایند اجرا ضرورت دارد و این مدل نظارتی وقتی از جنس تعالی باشد می‌تواند به جریان‌سازی اثربخش کمک کرده و تحول متعالی را در کف کلاس رقم بزند.

معاون وزیر حضور سرگروه‌های آموزشی و تیم گروه‌های آموزشی را در پیشبرد برنامه‌ها بسیار جدی قلمداد کرد و از همه معاونین خواست تا از ظرفیت بی‌نظیر این افراد در اجرای برنامه‌ها استفاده کنند.

وی در ادامه به پایان فاز دوم طرح شهید همت اشاره کرد و ضمن تبیین گام‌های بعدی افزود: در این مرحله از اجرای طرح، فرم‌های نظارتی خاص مدرس، معلم و رابط طراحی شده‌است که در سامانه قرار خواهد گرفت و هر فرد فقط با ارائه یک بازخورد صادقانه و منصفانه می‌تواند ما را به دریافت یک نتیجه درست از اثربخشی این طرح کمک کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار