رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:
معادلات نهضت سوادآموزی یکمجهولی نیست
تهران (پانا) - رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت معادلات نهضت سوادآموزی، یکمجهولی نیست و در یک طرف آن مردم هستند که گاه میتوانند نتیجه را به توان هم برسانند.
![معادلات نهضت سوادآموزی یکمجهولی نیست](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTVkMWUzejVg/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHcspkElNXZNYsAIKXaKdntA,,/MTVkMWUzejVg.jpg)
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی؛ علیرضا عبدی در نشست مجازی معاونان سوادآموزی استانها با موضوع تبیین طرح «محلهمحور» ضمن قدردانی از تعاملات و پیگیریهای استانها در زمینه اجرای طرح اظهار کرد: اساس ارائه این طرحها «مردمیسازی» و توجه به نیازهای جامعه است.
عبدی گفت: انگیزه و امید مانند دمیدن روح در کالبد نیمهجان است که میتواند مقدمات حرکت و تکاپو را فراهم کند و با ممارست زیاد در این عرصه میتوان به زیبایی نقشآفرینی کرد.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی به ارزش علماندوزی و بهروز بودن دانش و اطلاعات همکاران تاکید کرد و افزود: تکنولوژی در دنیای امروز، تسهیلگر فرآیند آموزش است و باید خلاقانه از آن استفاده کرد.
عبدی با بیان اینکه خودباوری را باید سرلوحه کارهایمان قرار دهیم، تصریح کرد: در اجرای طرحها ابتدا باید باور کنیم که «برنامهها شدنی است» و سپس دیگران را به همین باور برسانیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با عزم و اراده و تعامل و گفتوگو، اجرای طرحها تحقق پیدا خواهد کرد. لازمه توسعه، برداشتن صحیح قدم اول و حرکت در مسیر است که میتواند همه ما را به نقطه هدف برساند.
اجرای طرح «محلهمحور» حاصل نگاه کیفی به آموزش و توجه به خرد جمعی است
غلامرضا بروجی، معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی نیز در این نشست گفت: اجرای این طرح حاصل نگاه کیفی به آموزش، توجه به خرد جمعی، دریافت و بررسی بازخوردها و انجام آزمایشی آن در 3 استان خراسان شمالی، فارس و زنجان و دریافت و بررسی بازخوردهای آن است.
وی افزود: نمیتوان اذعان داشت که ارائه این طرح کاملاً بدون نقص و ایراد است اما اجرای آن با رعایت دقیق دستورالعمل و با نظارت دقیق استانها سبب تسهیل در روند کلاسگذاری خواهد شد.
معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی به توانمندسازی نیروی انسانی در استانها اشاره کرد و گفت: برگزاری دورههای آموزشی و تبیین، تحلیل و بررسی دستورالعملها تاثیر بهسزایی در فرآیند کلاسگذاری دارد.
بروجی خاطرنشان کرد: اتفاق زیبایی که در بحث حفظ نهاد انقلابی نهضت سوادآموزی و تغییر رویکردهای آن ایجاد شده، مسئولیت بیشتری بر گردن مسئولین این نهاد مقدس قرار داده و باید با انگیزه و تلاش بیشتر و ابداع خلاقانه روشهای جدید، همه با هم روزهای موفقتری را در تاریخ سوادآموزی رقم بزنیم.
مهدی نامجومنش، مدیرکل دفتر سنجش، نظارت و ارزیابی نیز در ادامه این نشست با ارائه آمار و ارقام استعلامگیری در سال گذشته به تشریح و تبیین دستورالعمل طرح محلهمحور پرداخت و از ارسال دستورالعمل آن به استانها در روزهای آتی خبر داد.
سپس محمود قنبرزاده، مدیرکل دفتر برنامهریزی دورههای سوادآموزی نیز با اشاره به اهمیت اجرای دقیق طرح محلهمحور گفت: مهمترین دستاورد در اجرای این طرح، استفاده از ظرفیت مناطق و استانها است.
وی سپس به بررسی مشکلات، چالشها و راهکارهای استانها در نشستهای قطبی پرداخت.
ارسال دیدگاه