رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:

معادلات نهضت سوادآموزی یک‌مجهولی نیست

تهران (پانا) - رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت معادلات نهضت سوادآموزی، یک‌مجهولی نیست و در یک طرف آن مردم هستند که گاه می‌توانند نتیجه را به توان هم برسانند.

کد مطلب: ۱۴۲۹۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد
معادلات نهضت سوادآموزی یک‌مجهولی نیست

به گزارش روابط‌ عمومی سازمان نهضت سوادآموزی؛ علیرضا عبدی در نشست مجازی معاونان سوادآموزی استان‌ها با موضوع تبیین طرح «محله‌محور» ضمن قدردانی از تعاملات و پیگیری‌های استان‌ها در زمینه اجرای طرح اظهار کرد: اساس ارائه این طرح‌ها «مردمی‌سازی» و توجه به نیازهای جامعه است.

عبدی گفت: انگیزه و امید مانند دمیدن روح در کالبد نیمه‌جان است که می‌تواند مقدمات حرکت و تکاپو را فراهم کند و با ممارست زیاد در این عرصه می‌توان به زیبایی نقش‌آفرینی کرد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی به ارزش علم‌اندوزی و به‌روز بودن دانش و اطلاعات همکاران تاکید کرد و افزود: تکنولوژی در دنیای امروز، تسهیلگر فرآیند آموزش است و باید خلاقانه از آن استفاده کرد.

عبدی با بیان اینکه خودباوری را باید سرلوحه کارهای‌مان قرار دهیم، تصریح کرد: در اجرای طرح‌ها ابتدا باید باور کنیم که «برنامه‌ها شدنی است» و سپس دیگران را به همین باور برسانیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با عزم و اراده و تعامل و گفت‌وگو، اجرای طرح‌ها تحقق پیدا خواهد کرد. لازمه توسعه، برداشتن صحیح قدم اول و حرکت در مسیر است که می‌تواند همه ما را به نقطه هدف برساند.

اجرای طرح «محله‌محور» حاصل نگاه کیفی به آموزش و توجه به خرد جمعی است

غلامرضا بروجی، معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی نیز در این نشست گفت: اجرای این طرح حاصل نگاه کیفی به آموزش، توجه به خرد جمعی، دریافت و بررسی بازخوردها و انجام آزمایشی آن در 3 استان خراسان شمالی، فارس و زنجان و دریافت و بررسی بازخوردهای آن است.

وی افزود: نمی‌توان اذعان داشت که ارائه این طرح کاملاً بدون نقص و ایراد است اما اجرای آن با رعایت دقیق دستورالعمل و با نظارت دقیق استان‌ها سبب تسهیل در روند کلاسگذاری خواهد شد.

معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی به توانمندسازی نیروی انسانی در استان‌ها اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی و تبیین، تحلیل و بررسی دستورالعمل‌ها تاثیر به‌سزایی در فرآیند کلاسگذاری دارد.

بروجی خاطرنشان کرد: اتفاق زیبایی که در بحث حفظ نهاد انقلابی نهضت سوادآموزی و تغییر رویکردهای آن ایجاد شده، مسئولیت بیشتری بر گردن مسئولین این نهاد مقدس قرار داده و باید با انگیزه و تلاش بیشتر و ابداع خلاقانه روش‌های جدید، همه با هم روزهای موفق‌تری را در تاریخ سوادآموزی رقم بزنیم.

مهدی نامجومنش، مدیرکل دفتر سنجش، نظارت و ارزیابی نیز در ادامه این نشست با ارائه آمار و ارقام استعلام‌گیری در سال گذشته به تشریح و تبیین دستورالعمل طرح محله‌محور پرداخت و از ارسال دستورالعمل آن به استان‌ها در روزهای آتی خبر داد.

سپس محمود قنبرزاده، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی دوره‌های سوادآموزی نیز با اشاره به اهمیت اجرای دقیق طرح محله‌محور گفت: مهمترین دستاورد در اجرای این طرح، استفاده از ظرفیت مناطق و استان‌ها است.

وی سپس به بررسی مشکلات، چالش‌ها و راهکارهای استان‌ها در نشست‌های قطبی پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار