توسعه مشارکت، اعتمادسازی و پاسخگویی سریع به شکایات از مهمترین موضوعات آموزش و پرورش است
تهران (پانا) - مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت توسعه مشارکت، اعتمادسازی، کاهش تمرکز سازمانی و تفویض اختیار، ارتقای کیفیت منابع انسانی درحوزه های جذب، نگهداشت و صیانت از همکاران از موارد قابل توجهی هستند که باید پیگیری شود.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی؛ سید مجتبی هاشمی در گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش استانها و شورای معاونان وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: توسعه مشارکت، اعتمادسازی، کاهش تمرکز سازمانی و تفویض اختیار، ارتقای کیفیت منابع انسانی درحوزه های جذب، نگهداشت و صیانت از همکاران از موارد قابل توجهی هستند که باید پیگیری شود.
وی ادامه داد:توسعه همگانی از سیاستهای دولت است که باید در حوزه های مختلف تسرّی پیدا کند. همچنین مبحث شفافسازی و سلامت اداری و ظرفیتسازی جوانان و استفاده از تجربیات پیشکسوتان در غالب فعالیتهای اجرایی در مجموعه طراحی و راهبری میشود که بخشی از آن جاری است و بخش دیگر نیز در طول سال اجرایی میشود.
وی پروژههای در دست اجرای پاییز این ادارهکل را به شرح ذیل عنوان کرد: اولین پروژه که در حال اجراییسازی است، گامهای نهایی رسیدگی به شکایات رتبهبندی است که با زحمات شما عزیزان توسط کارگروههای مناطق مورد بررسی قرار گرفته است و به صورت متمرکز در طول سه ماه بیش از ۵۰۰ نفر به کمک ما در حوزههای مختلف آمدند و این مبحث به صورت متمرکز انجام شد و با استانداردسازی، نظارت و مشارکتی بیبدیل انجام شد و بیش از ۳۰۰ هزار پرونده در این مدت رسیدگی و به مرور رتبهها مشخص و احکامشان صادر شد و معوقاتشان را دریافت کردند و مابقی همکاران در ماههای آتی پس از دریافت مجوزها معوقات را دریافت میکنند.
وی افزود: ما در مرحله اسقرار رتبهبندی قرار داریم و نباید از این فرایند عقبنشینی کنیم و با قوت به کار خود ادامه میدهیم.
وی ادامه داد: همچنین در فرایند "رسانهای سازی" نیز باید همکارانمان در استانها جدیت لازم را داشته باشند.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزیارت آموزش و پرورش در ادامه موضوع "نهادسازی" را در مبحث رتبهبندی بیان کرد و افزود: در این موضوع باید ساختار پس از مرحله استقرار به نحوی برنامهریزی شود تا کارها روان و جاری اتفاق بیافتد.
وی خاطرنشان کرد: گزارشهای نظارتی را جدی بگیرید. بخش عمدهای از مکاتبات که در سفرهای استانی دریافت میشود و پس از دستهبندی بلافاصله پس از سفر باید مورد رسیدگی قرار بگیرد. همچنین عملکرد مدیران کل نیز در سایت "صامد" مورد بررسی قرار میگیرد و نتیجه گزارشات نوبهای هر هفته روزهای دوشنبه در خصوص ارزیابی مدیران کل در گروههای ذیربط به اطلاع آنها میرسد.
وی گفت: بر اساس تبصره ۴ ماده ۱۶ قانون دیوان عدالت اداری، شهروندان و مردم میتوانند مستقیما از دستگاه شکایت کرده و باید این شکایات ظرف سه ماه پاسخگویی شود و پس از آن فرد میتواند همراه با پاسخ دستگاه مربوطه به دیوان عدالت شکایت کند که فرایند آن ابلاغ شده است و برای این موضوع کارگروه لازم در وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده است.
هاشمی ادامه داد: در طول سال بیش از ۳۰۰ هزار شکایت در سامانه ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات ثبت میشود و روزهای دوشنبه هر هفته شکایاتی که دریافت میکنیم در کارگروه وزارت بررسی میشود.
وی گفت: بحث "شبکهسازی بازرسان" در حال اجرایی شدن است و کارشناسان و بازرسانان میتوانند بسیاری از پروندهها را به صورت شبکهای ارجاع داده و پاسخگو شوند.
وی بیان کرد: طرح "پایش عملکرد مدیران مدارس" نیز در حال نهایی شدن است، امیدواریم با این طرح، فرایند جامعی از فعالیت مدیران مدارس کشور داشته باشیم تا مدیران مدرسه بتواند کارنامه عملکرد از فعالیتهای خود داشته باشند.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در پایان از استانهایی که بهروز و لحظهای به شکایات دریافتی پاسخگو بوده و هیچ شکایتی در سامانه صامد نداشتند تقدیر به عمل آورد.
ارسال دیدگاه