پانا گزارش می‌دهد؛

‌خانه‌تکانی در جامعه ورزش؛ 14 تغییر در دو ماه

جوادی: جامعه ورزش نیاز به تحولات مدیریتی داشت

تهران (پانا) - «شروین اسبقیان مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی شد»؛ حدود دو ماه پیش و پس از گرفتن رای اعتماد کیومرث هاشمی از مجلس. این اولین حکم آقای وزیر و سرآغاز سلسله تغییرات اساسی مدیریتی در وزارت ورزش و جوانان بود.

کد مطلب: ۱۴۲۹۹۶۳
لینک کوتاه کپی شد
‌خانه‌تکانی در جامعه ورزش؛ 14 تغییر در دو ماه

در دوره وزارت حمید سجادی، این پست مهم در اختیار اسماعیل احمدی بود که وی در سانحه سقوط بالگرد جان باخت و پس از آن کاوه احمدی مسوولیت را برعهده گرفت و به طور موقت تا زمان انتصاب اسبقیان باقی مانده بود. به فاصله چند هفته از این انتصاب، هاشمی ‌موج انتصابات را در بدنه این وزارتخانه و فدراسیون‌های ورزشی ‌به راه انداخت‌؛ به طوری که اکنون شاهد یک خانه‌تکانی وسیع در بدنه مدیریتی این وزارت‌خانه و فدراسیون‌های ورزشی هستیم و این روند ادامه دارد.

با این انتصابات، افراد جدیدی ‌سوار بر قطار مدیریت جدید فدراسیون‌ها، سکان را در دست گرفتند. مهدی مبینی به عنوان سرپرست فدراسیون دوومیدانی منصوب شد. احمد نامنی به ترای‌اتلون، عباسعلی اکبری به سوارکاری، علی سلطان‌پور ‌به بولینگ و بیلیارد و علیرضا خسروی هم به ‌فدراسیون ناشنوایان اعزام شدند.‌

کیومرث هاشمی ‌در آخرین حکم خود تا امروز، وحید مرادی را به عنوان سرپرست فدراسیون والیبال منصوب کرد و به این ترتیب مدیر کهنه‌کار والیبال ایران محمد‌رضا داور‌زنی، پشت خط دور جدید انتخابات ریاست فدراسیون قرار خواهد گرفت.

انتصابات اما فقط به فدراسیون‌ها خلاصه نشده است. در داخل وزارت ورزش نیز ‌معاونت‌هایی دست‌خوش تغییرات شدند. طی احکامی که وزیر ورزش صادر کرده است ‌سحر فامیل زارع ‌سرپرست مرکز فناوری، اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری، فرهاد نیکوخصال سرپرست اداره کل پشتیبانی و امور رفاهی، رسول منعم ‌سرپرست دفتر هماهنگی امور استان‌ها، امیر‌حسین واعظی به عنوان سرپرست جدید مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی‌، علیرضا کلانتری به‌نجار به عنوان سرپرست دفتر توسعه ورزش همگانی و شهرام عظیمی به عنوان سرپرست دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری و محمد‌علی پهناور هم با حکم کیومرث هاشمی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل شد.

ابراهیم جوادی پیشکسوت کشتی کشورمان در خصوص این تغییر و تحولات در بدنه وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌های ورزشی در گفت‌وگو با پانا‌ اظهار داشت: «هاشمی از جنس ورزش است و مدیری به حساب می‌آید که به درستی بر کرسی مدیریت ورزش کشور تکیه زده است.»

پیشکسوت کشتی کشورمان افزود: «جامعه ورزش برای جریان‌سازی ایده‌های جدید مدیریتی در ادامه حرکت ورزش قهرمانی کشور در مسیر افتخارآفرینی در عرصه‌های بین‌المللی نیاز به این تحولات مدیریتی داشته و دارد و حرکت کیومرث هاشمی قابل تقدیر است.»

جوادی در موج انتصابات در بستر فدراسیون‌های ورزشی، عملکرد علیرضا دبیر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: «دبیر، فرزند کشتی است. مرد طلایی کشتی ایران در المپیک و افتخار ایران در فیلاست.»

پیشکسوت کشتی کشورمان تأکید کرد: «علیرضا دبیر در آستانه رقابت‌های مهم المپیک، نیاز به حمایت‌های ویژه وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک در ابعاد مختلف دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار