رئیس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور در گفت‌وگو با پانا:

استانداردهای جهانی در تهیه نقشه، ساخت و نوسازی مدارس رعایت می شود

تهران ( پانا ) - رئیس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور با اشاره به وجود الگو و نقشه‌ای واحد در سازمان ملی نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برای ساخت مدارس اظهار کرد استانداردهای بین‌المللی و استانداردهای جهانی در تهیه نقشه ساخت و نوسازی و به‎سازی مدارس رعایت شده است.

کد مطلب: ۱۴۲۱۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد
استانداردهای جهانی در تهیه نقشه، ساخت و نوسازی مدارس رعایت می شود

حبیب‌الله بوربور رئیس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور در گفت‌وگو با پانا در رابطه با شرایط مدارس کشور در زمینه استانداردهای روز ساخت مدارس، بیان کرد: «آموزش و پرورش در زمانی که ما رئیس سازمان سازمان نوسازی بودیم و قبل و بعد از آن قانونی داشت، هیچ مدرسه‌ای جدا از نقشه‌هایی سرسختانه و انباشته خود وزارت آموزش‌وپرورش ساخته نمی‌شود و هیچ سازنده‌ای نمی‌تواند بر خلاف آن عمل کند. بنابراین اگر در ساخت مدارس نظارت انجام شود و ساخت مدارس دقیقا بر اساس همان نقشه عمل شود، این مدارس استانداردی خواهند داشت که سازمان نوسازی کشور تعریف کرده است.»

رئیس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور با تاکید بر اینکه تفاوتی میان ساختمان مدارس خیرساز و دولتی وجود ندارد، گفت :« به نظر نمی‌آید که اگر مدارس را خیرین بسازند یا دولت‌ساز باشد، با وجود نقشه واحد تفاوتی داشته باشد. در این شرایط اگر نظارت دقیقی بر ساخت مدارس انجام شود حتما مدارس استاندارد خواهند بود.»

مدارس از استانداردهای روز در ساخت مدارس پیروی می‌کنند

بوربور با تاکید بر به‌روز بودن نقشه مدارس با استانداردهای جهانی اذعان کرد: «با وجود تمام تغییرات تقریبا مسئله بازنگری در ساخت مدارس در سازمان ملی نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در وزارت آموزش پرورش انجام شده است. استانداردهای بین‌المللی و استانداردهای جهانی در تهیه نقشه، ساخت و نوسازی و به‎سازی مدارس رعایت شده است.»

وی با تاکید بر اینکه لزومی به بازنگری در نقشه راه ساخت مدارس کشور وجود ندارد، افزود: « این نقشه تا به اینجا مشکل‌ساز نبوده و عالی عمل کرده است. بنابراین نقشه‌ راهی که در حال حاضر از آن استفاده می‌شود احتیاجی به بازنگری ندارد. چرا که اتفاق و موضوع خاص و جدیدی صورت نگرفته تا بر اساس این اتفاقات بازنگری جدیدی در نقشه راه ساخت مدارس اتفاق بیفتد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار