مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان:

بزرگ‌ترین ترس دشمن تکرار شدن آن نسل سرافراز دفاع مقدس است

خرم آباد(پانا)- پنج روز مانده به کنگره ملی ۶۵۵۵ شهید استان لرستان پیش اجلاسیه نسل سرافراز یادواره ۱۱۰۰ شهید دانش‌آموز و فرهنگی لرستان به همت اداره کل آموزش و پرورش و سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۱۵۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد
بزرگ‌ترین ترس دشمن تکرار شدن آن نسل سرافراز دفاع مقدس است

اجلاسیه" نسل سرافراز" بزرگداشت ۱۱۰۰ شهید فرهنگی و دانش‌آموز استان لرستان با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان، سردار کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان و مدیران کل آموزش و پرورش استان لرستان، ایلام و استان کرمانشاه و جمعی از مدیران و روسای دستگاه‌های اجرایی استان، خانواده معظم شهدا، دانش‌آموزان و قشرهای مختلف مردم امروز مورخ ۱ آبان ۱۴۰۲ برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان در آغاز برگزاری اجلاسیه شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان ضمن بیان نقش ویژه شهدای فرهنگی و دانش‌آموز در دفاع از اسلام و انقلاب اظهار داشت:«ما افتخار میکنیم که بگوییم یک هزار و یکصد شهید فرهنگی و دانش آموز لرستانی که همایش امروز مُزین به نام مقدس آنهاست در واقع هویت و شناسنامه ی آموزش و پرورش لرستان است و این کنگره ادای دِین کوچی است به این قهرمانان و نیز فرصتی است برای تبیین جایگاه والای آن نسل سرافراز برای دانش آموزان نسل امروز.»

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه افزود: «بصیرت و وفاداری آن نسل سرافراز بود که دشمن را به وحشت انداخت. وحشتی که تا به امروز نیز ادامه دارد و امروز بزرگ ترین ترس دشمن، تکرار شدن آن نسل سرافراز دفاع مقدس است. به همین خاطر است که بیشترین تمرکز دشمن بر روی مدرسه و دانش آموزان است. همانطور که در دوران دفاع مقدس، صدام جنایتکار مدارس را هدف بمباران قرار میداد و با بمباران مدرسه شهید فیاض بخش و امام حسن مجتبی(ع) در بروجرد ۶۸ دانش آموز را به شهادت رساند، صدام های عصر ما نیز همچنان مدارس را مورد بمباران فرهنگی خود قرار میدهند و سعی دارند نسل جوان را از فرهنگ ایثار و شهادت دور کنند زیرا دشمن به خوبی درک کرده است که فرهنگ ایثار و شهادتی که دانش آموزان در دوران دفاع مقدس رقم زدند تا به امروز نیز الهام بخش مبارزه با همه ی ستمگران جهان است.همین حالا هم در غزه نوجوانان و جوانان فلسطینی با الگوگیری از نهضت مبارزه در دوران دفاع مقدس در حال مبارزه با رژیم جنایت کار و کودک‌کش صهیونیستی هستند.»

رضا عزتی در ادامه اظهار داشت: «وقتی دانش آموز با شخصیت شهدا خو بگیرد و شهدا را الگوی خود قرار دهد، نتیجه اش خلق همان حماسه های بزرگی می شود که شهدا در طول دفاع مقدس رقم زدند و اجلاسیه ۱۱۰۰ شهید معلم و دانش آموز در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره آن نسل سرافراز برای فرهنگیان و دانش آموزان بصیر و انقلابی امروز است. »
.

دانش آموز خبر‌نگار: رضا سیاه منصور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار