2 باب مدرسه خیرساز در مراغه به بهره‌برداری رسید

مراغه (پانا) - دو باب مدرسه ۲ کلاسه با مشارکت ۵۰ درصدی خیران مدرسه‌ساز در روستاهای محروم «ازبک» و «گلی کندی» مراغه افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۴۱۳۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد
2 باب مدرسه خیرساز در مراغه به بهره‌برداری رسید

حسین اکبریان در حاشیه آیین افتتاح مدرسه بانو «نصرت قمری» در روستای «ازبک» اظهار کرد: این بانو و ۲ فرزندش به نام‌های «بابک جوان» و «سیامک جوان» ۵۰ درصد از هزینه‌های ساخت این مدرسه به میزان یک میلیارد تومان را تامین کردند و یک میلیارد تومان نیز سازمان نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی برای ساخت این مدرسه هزینه کرد.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش مراغه افزود: ساختمان این مدرسه ۲ کلاسه حدود ۱۰۲ مترمربع زیربنا دارد و عملیات اجرایی آن در مهر سال گذشته آغاز شد و با توجه به سردسیر بودن منطقه، کمی با تاخیر به بهره‌برداری رسید.

به گفته اکبریان، مدرسه ۲ کلاسه برکت «امیریوسف وحدانی» نیز در روستای «گلی‌کندی» در روز جاری به بهره‌برداری رسید که ۵۰ درصد از هزینه آن با مشارکت بنیاد برکت و سازمان نوسازی مدارس تامین و در عرض ۶ ماه احداث شد.

مسئول دستگاه تعلیم و تربیت در مراغه به برخی دیگر از مدارس خیرساز و در حال احداث این شهرستان اشاره و بیان کرد: مدرسه ۶ کلاسه هندی‌زاده با یکهزار و ۳۰۰ مترمریع زیربنا به زودی افتتاح می‌شود و مدرسه ۶ کلاسه روستای نوا نیز طی دهه‌فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین به برخی از مدارس خیرساز که در انتظار سهم دولت است نیز اشاره کرد و افزود: مدرسه ۶ کلاسه زنده یاد امیرحسین عزاداری، سه کلاسه روستای ساروقیه و سه کلاسه روستای هرق هر یک با ۱۳۵ مترمربع زیربنا و سه کلاسه روستای شلیلوند با ۲۵۰ مترمربع زیربنا از جمله این مدارس است.

وی این را هم بیان کرد که حدود ۱۰۰ مدرسه خیرساز از سال ۱۳۴۳ تاکنون در مراغه احداث شده و نخستین خیر مدرسه‌ساز شهرستان «عبدالاحد تدین» نام دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار