عضو کارگروه مردمی‌سازی و جلب مشارکت و کنشگری دانش‌آموزان به پانا خبر داد؛

کنشگری در دانش‌آموزان باید با عقل، تجربه و احساس پیوند بخورد

مراغه (پانا) - هادی صادق از استان آذربایجان‌شرقی بیان کرد کنشگری در دانش‌آموزان باید با عقل، تجربه و احساس پیوند بخورد.

کد مطلب: ۱۴۱۸۶۹۳
لینک کوتاه کپی شد
کنشگری در دانش‌آموزان باید با عقل، تجربه و احساس پیوند بخورد

«اصغر باقرزاده» معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پنجمین دوره توانمندسازی روسای ادارات قرآن، کارشناسان مسئول و کارشناسان قرآن، عترت و نماز کشور ضمن معرفی سه کارگروه تخصصی با حضور منتخبانی از سراسر کشور خبر داد: یکی از کارگروه‌ها درباره بحث مردمی‌سازی فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز تشکیل شد که در راستای استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان در اجرای فعالیت‌های آموزشگاهی، به بحث و بررسی خواهند نشست تا در نتیجه بتوانیم خروجی این کارگروه را در مدارس سراسر کشور اجرایی کنیم.

«هادی صادق» یکی از اعضای این کارگروه در رامسر با بیان اینکه مهمترین بخش دوره توانمندسازی همین سه بخش تخصصی است، افزود: تجربه گردانی و پرسش و پاسخ همکاران باحضور پیشکسوتان کشوری و انتقال تجارب زیسته و ابتکارات نسل نو، مهم‌ترین کارکرد کارگروه های تخصصی می‌باشد.

کارشناس مسئول حوزه پرورشی منطقه مراغه افزود: کار دانش‌آموزی باید با نظر و مشورت خود دانش‌آموز انجام گیرد و نبایست به بهانه مردمی سازی و جلب مشارکت، تکلیفی از سوی مسئولین اداره و مدرسه به دانش‌آموزان اجبار شود.

وی با تاکید بر اینکه مردمی‌سازی باید به معنای واقعی اتفاق بیفتد، افزود: با دانش‌آموزان به بحث و گفتگو بنشینیم و هیچ کمک خرد و کوچکی از سوی ایشان و خانواده‌شان را رد نکنیم تا ایفاگر نقش اجتماعی بوده و به کنشگری در فعالیت های مورد نظر بپردازند.

«صادق» با ذکر اهمیت تبیین جوانب کار مشارکتی و کنشگری دانش آموزان، سه مولفه را در این خصوص ضروری دانست: در مرحله نخست بایستی کار دانش آموزی و مشارکتی بطور هوشمندانه تشریح و تبیین شود، سپس کار را سهل و آسان معرفی کرد تا بستر کنشگری دانش آموزان فراهم شود و در آخر از اثر تبلیغ و معرفی مدام و مستمر کار مردمی و مشارکتی غفلت نشود.

این عضو کارگروه تخصصی مردمی‌سازی و جلب مشارکت و کنشگری دانش آموزان همچنین خاطرنشان کرد: کارهای مشارکتی را با ارتباط دوسویه طراحی کنیم و در کنار کمک‌های مادی و از تعاملات غیرمادی نیز بهره ببریم.

وی تاکید کرد: کنشگری در دانش‌آموزان باید با عقل و تجربه و احساس پیوند بخورد و از داشته ها و کنش های درونی دانش‌آموزان استفاده کنیم و متکی بر عوامل بیرونی نباشیم.

شایان ذکر است پنجمین دوره توانمندسازی روسای ادارات قرآن، کارشناسان مسئول و کارشناسان قرآن، عترت و نماز سراسر کشور با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت و اساتید و مسئولین کشوری، هفته اول آبانماه در اردوگاه کشوری میرزاکوچک رامسر برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار