معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور تاکید کرد؛

توجه ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به هوش مصنوعی و مهندسی زیستی

اصفهان (پانا) - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور تاکید کرد که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به هوش مصنوعی و مهندسی زیستی توجه ویژه دارد.

کد مطلب: ۱۴۰۸۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد
توجه ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به هوش مصنوعی و مهندسی زیستی

روح‌الله دهقانی‌فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، در مراسم اولین رویداد کشوری دانش‌آموزی هوش مصنوعی همزمان با پنجمین دوره اعطا جایزه مصطفی اظهار کرد: هر تکنولوژی فناوری‌های خاصی دارد اما یک سری ویژگی‌هایی هستند که بین تکنولوژی ها مشترک‌اند، یکی از بزرگترین ویژگی‌هایی که فناوری دارد این است که انسان هارا از درون ضعیف و از بیرون آنها را قوی می‌کند، ماشین اولین فناوری بود که انسان به آن دست پیدا کرد، بشریت قبل از ماشین کار هارا با دست‌شان انجام می‌دادند برای همین انسان‌های ۲۰۰سال پیش انسان‌های بسیار قوی‌الجثه‌ای بودند.

‌وی ادامه داد: تکنولوژی ماشین کارهای بزرگ را امکان پذیر کرد، بشر توانست ساختمان‌های بزرگ بسازد، وسایل بزرگ را جابه‌جا کند و خیلی اتفاقات دیگر... و این یعنی انسان را از بعد عضلانی ضعیف کرد و از بعد توان بیرونی عضلانی قوی کرد.

‌دهقانی‌فیروزآبادی افزود: در آینده با توسعه هوش مصنوعی انسان‌هایی خواهیم داشت که از نظر ذهنی بسیار ضعیف‌اند، هوش مصنوعی ذهن های ضعیف به جا خواهد گذاشت، انسان ها دیگر محاسبه، فکر و طراحی نمی‌کنند زیرا هوش مصنوعی این کار هارا برای‌شان انجام خواهد داد.

‌معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور یادآور شد: در مقابل نسلی هستند که متولیان هوش مصنوعی هستند و آن نسل پادشاهان حکومت‌های آینده خواهد بود؛ هوش مصنوعی تمام حوزه ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

‌وی عنوان کرد: انسان و هر موجود زنده از چیزی به نام سلول تشکیل شده است، تکنولوژی زیستی تمام تمرکز اش بر ابعاد، ویژگی‌ها، تاثیر گذاری و محتوای سلول است؛ که این سلطان فرمانروایی بر جسم انسان و موجودات زنده خواهد بود؛ زیست مهندسی داستان ایجاد جسم‌های زنده در آینده خواهد بود.

‌دهقانی‌فیروزآبادی تصریح کرد: انسان ۲بعد ذهنی و جسمی دارد، فناوری که ذهن انسان را درگیر می‌کند هوش مصنوعی و فناوری که جسم انسان را درگیر می‌کند، فناوری زیستی است؛ ترکیب فناوری زیست مهندسی و هوش مصنوعی باعث تکمیل شدن ۲بعد انسان خواهد بود. صاحبان تاثیرگذاری آینده دنیا کسانی خواهند بود که تسلط بر این ۲حوضه فناوری را داشته باشند، یکی از برنامه های علمی ریاست‌جمهوری، حمایت کردن در این ۲حوزه خواهد بود.

دانش‌آموز خبرنگار: مهسا زین‌العابدینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار