دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت کشور:

ضرورت پوشش بیمه‌ای برای واکسن نوترکیب آنفلوآنزای تولید داخلی

تهران (پانا) - دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت کشور گفت واکسن آنفلوانزای نوترکیب تولید داخلی و حاصل تلاش متخصصان دانش بنیان کشور است و نیاز به حمایت سازمان‌های بیمه گر دارد.

کد مطلب: ۱۴۰۹۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت پوشش بیمه‌ای برای واکسن نوترکیب آنفلوآنزای تولید داخلی

به گزارش ستاد توسعه دانش بنیان اقتصاد سلامت کشور، مصطفی قانعی افزود: واکسن نوترکیب آنفلوآنزای فصلی را در شرایطی در کشور تولید کردیم که ایران صاحب دومین فناوری تولیدی واکسن در دنیا است.

وی اظهار داشت: از آنجایی که اکنون به این موفقیت دست پیدا کردیم، محصول نهایی در اختیار هموطنان قرار دارد و حمایتهای لازم باید از سوی بازار، مصرف کنندگان و متقاضیان واکسن صورت گیرد.

قانعی گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت لازم را انجام داده اما بخشی از این حمایت ها در حوزه وظایف وزارت بهداشت و بیمه های درمانی بوده و در برخی کشورهای دنیا، پوشش واکسیناسیون های دولتی خیلی بیش از چیزی است که در ایران داریم.

وی افزود: اکنون فقط یکی از سازمانهای بیمه گر پوشش می دهد و با این شیوه پوشش حمایتی بیمه های درمانی، متقاضیان تحریک نمی شوند که واکسن ایرانی استفاده کنند.

به گفته قانعی، ضرورت داشت بگونه ای برنامه ریزی می شد که واکسیناسیون علیه آنفلوانزا قبل از اربعین در کشور انجام می گرفت.

وی تاکید کرد: باید به موقع اقدام لازم جهت حمایت از تولید کننده داخلی واکسن انجام شود و بیمه ها باید به موضوع حمایت از واکسن تولید داخل به عنوان ابزاری برای پیشگیری از بیماری توجه کنند و به آن بپردازند.

قانعی افزود: صادرات نیز باید در دستور کار تولید کننده دانش بنیان داخلی واکسن آنفلوانزا فلوگارد قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار